اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

اصل نظام جمهوری اسلامی در اقتدار فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: آموزش اقشار مختلف مردم در همه زمینه‌ها، مهم‌ترین رکن حیات فرهنگی جامعه است؛ چون اصل نظام جمهوری اسلامی در اقتدار فرهنگی است.

اصل نظام جمهوری اسلامی در اقتدار فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین حجت‌الاسلام علی ملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قصرشیرین اظهار کرد: کشوری می‌تواند در عرصه‌های جهانی مدعی باشد که دارای فرهنگ عمومی قوی بوده و مقتدرانه در این عرصه گام بردارد که امروز ایران اسلامی از این پتانسیل بالا بهره‌مند است.

براساس گزارش فرمانداری وی افزود: آموزش اقشار مختلف مردم در همه زمینه‌ها، مهم‌ترین رکن حیات فرهنگی جامعه است؛ چون اصل نظام جمهوری اسلامی در اقتدار فرهنگی است.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، بر گسترش فرهنگ حمایت از کار ایرانی در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا همه دستگاه‌ها موظف به توسعه برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی در این زمینه هستند.

امام جمعه قصرشیرین خواستار برگزاری اردوهای علمی برای بازدید از صنایع داخلی، برگزاری همایش وجدان کاری در ادارات و گسترش فرهنگ اعتماد همگانی با نظارت بر دستگاه‌ها برای اعتماد‌سازی در بین مردم شد.

ملکی همچنین بر حمایت از کارگران و برخورداری آن‌ها از خدمات بیمه‌ای، تقدیر از تولید‌کنندگان نمونه، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های دانشجویی در خصوص شعار امسال و اعطای تسهیلات کشاورزی و دامی شد و از همه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواست در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: مهندسی فرهنگی باید در تمامی حوزه‌ها صورت گیرد و برای انجام آن ابتدا باید مقوله فرهنگ در جامعه مهندسی شود.

حجت‌الاسلام حسن دوستیان افزود: مهندسی فرهنگی کشور به دنبال هماهنگی و انسجام‌بخشی به دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور در راستای توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است.

وی گفت: فرهنگ دو کارکرد اجتماعی و روانی دارد که یکی جمع‌آوری تعدادی از افراد و اشخاص در یک جماعت مشخص و دومی قالب‌ریزی شخصیت افراد است.

دوستیان همچنین بر ترویج دامنه گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس و مساجد و گسترش فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان برای ارائه راهکار در خصوص فرهنگ عمومی تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول