اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه خبر داد

برگزاری همایش هم‌اندیشی شهر ایرانی – ارومیه

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه از قطعی شدن برگزاری همایش ارومیه، شهر ایرانی، شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی در خردادماه سال جاری در فرهنگستان هنر تهران خبر داد.

برگزاری همایش هم‌اندیشی شهر ایرانی – ارومیه

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از فرمانداری ارومیه، جواد شریف‌نژاد اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده اول خرداد ماه سال جاری به صورت قطعی برای اجرای همایش هم‌اندیشی شهر ایرانی، شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی ارومیه تعیین شده است.

وی ادامه داد: همزمان با افتتاح همایش شهر ایرانی در فرهنگستان هنر تهران، از تمام گروه‌های هنری، موسیقی، صنایع دستی، تئاتر و هم چنین هنر منبت‌کاری و غیره برای معرفی شهر ارومیه استفاده می‌شود.

فرماندار ارومیه گفت: مدعوین ویژه دعوت شده در این همایش، نخبگان فکری و فرهنگی از جمله دانشمندان هنری و فرهنگی، استانداران سابق و فعلی و فرمانداران سابق، شهرداران سابق، نمایندگان و وزرای سابق و... که ساکن شهر ارومیه و یا ساکن در سایر شهرهای ایران، هستند.

شریف‌نژاد اظهار داشت: 72 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که این مقالات مراحل ارزیابی خود را طی کرده و در مرحله ویراستاری بوده که بعد از اتمام این مرحله مقالات چاپ می‌شوند.

وی با اشاره به طبقه‌بندی مقالات دریافتی در سه سطح علمی، افزود: چکیده مقالات بعد از چاپ در همایش شهر ایرانی که در اول خرداد ماه سال جاری در فرهنگستان هنر تهران برگزار می‌شود در اختیار شرکت‌کنندگان همایش برای آگاهی بیشتر قرار می‌گیرد.

شریف‌نژاد از تهیه و چاپ شش عنوان کتاب شامل کتاب پرویز عقلمند با عنوان مشاهیر علمی و فرهنگی آذربایجان غربی، کتاب رحیم نیکبخت با عنوان تحولات غرب آذربایجان، کتاب داود قاسم‌پور با عنوان ارومیه در مشروطیت، نشریه سفر در چهل صفحه در مورد مصاحبه با مفاخر شهر ارومیه خبر داد.

وی ‌عکس‌برداری از مناطق مختلف ارومیه، کتاب مسکن و شهرسازی با عنوان سیمای شهر در مورد هویت تاریخی شهر ارومیه و بحث کتاب‌شناسی آذربایجان به ویژه ارومیه به وسیله نسخه‌شناس آذربایجان هاشمیان در 6 هزار فیش را دیگر کتاب‌های چاپ شده به منظور توزیع در این همایش دانست.

فرماندار ارومیه یادآور شد: فیلم مستند معرفی شهر ارومیه، شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی که از 15 اردیبهشت ماه تبلیغات رسانه‌ای آن آغاز و همچنین برای آگاهی عموم در سطح شهر اطلاع‌رسانی می‌شود نیز تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: موضوع‌هایی چون معماری، هنر، شعر و ادب، موسیقی، فرهنگ و تاریخ، شهرسازی، مسائل معاصر، تاریخ انقلاب اسلامی در منطقه و حضور ارومیه در دفاع مقدس در قالب هم‌اندیشی ارومیه معرفی می‌شوند.

شریف‌نژاد ضرورت آشنایی نسل جدید با داشته‌های فرهنگی، تاریخی و هنری را مورد تاکید قرار داد و گفت: این همایش زمینه آشنایی با شاخصه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و اجتماعی و مذهبی شهر ارومیه را برای شهروندان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/خ۳۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول