اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور اردبیل:

جرایم رانندگان درون‌شهری دوربینی ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: از روز شنبه با بهره‌گیری از دوربین‌های نظارتی داخل شهر اردبیل، جرایم رانندگی در این شهر به صورت الکترونیکی ثبت و ضبط می‌شود.

جرایم رانندگان درون‌شهری دوربینی ثبت می‌شود

علی مریخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اردبیل اظهار داشت:‌ از این به بعد قرار است با استفاده از دوربین‌های مجهز نصب شده در داخل شهر تخلف رانندگان ثبت و ضبط شده و از طریق پیک به درب منزل آنها ارسال شود.

وی تصریح کرد: در این ارتباط اتاق مانیتوریک فعالیت خود را آغاز کرده و با پایش جرایم و اعمال قانون جرایم مربوط به تخلفات رانندگی در داخل شهر به دقت رصد شده و به دور از چشم ظاهری از طریق دوربین‌های سرعت‌سنج و ثبت تخلفات اعمال قانون می‌شود.

مریخی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: رانندگان باید در همه احوال و ساعات بدون در نظر گرفتن حضور یا نبود حضور پلیس مراقب اعمال و رفتار خود باشند چرا که این دوربین‌ها تمام رخدادها و تخلفات را ثبت و ضبط می‌کنند و از طریق این سیستم برگ جریمه اعمال شده با پیک به درب منازل ارسال می‌شود.

این مسئول هدف اصلی از این اقدام را کاهش مراقبت‌های فردی و کم کردن از تکیه بر نیروی انسانی حاضر در میادین و خیابان‌های مختلف اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از فواید این کار ثبت دقیق تخلفات و ارسال تصاویر مربوط به خودرو و تخلف انجام شده است که به همراه قبض جریمه به محل سکونت مالکان خودرو ارسال می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: این اقدام سبب می‌شود تا برخی از اقدامات مراقبتی پلیس نیز در کنار خطاهای نیروی انسانی تعدیل شده و یک مراقبت لازم و شایسته را در این زمینه شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور اردبیل همچنین از یک طرفه شدن خیابان ساحلی اردبیل خبر داد و گفت:‌ در مدت اجرای این طرح در کنار رضایتمندی مردم برخی نگرانی‌ها و کاستی‌ها نیز گزارش شده که با همراهی خوب شهرداری مرکز استان سعی داریم این موارد را برطرف کنیم.

مریخی یکی از بهترین راهکارهای کاهش جرایم رانندگی و تصادفات احتمالی درون‌شهری را مراقبت و توجه ویژه به کاهش سرعت و جلوگیری از سرقت و اعمال مجرمانه متخلفان رانندگی اعلام کرد و بیان داشت: در کنار این مراقبت‌ها آموزش مد نظر است تا در یک بستر فرهنگی و به مرور زمان بتوانیم رانندگی درست، بدون حادثه و کم خطر را در جامعه خود نهادینه کنیم.

وی همچنین از کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی درون‌شهری در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال با اعمال قوانین جدید و در نظر گرفتن برخی از اصول و معیارها سعی داریم همچنان تخلفات در حد بسیار پایین باشد.

*کاهش تلفات تصادفات رانندگی در نیر

فرمانده انتظامی نیر از کاهش تلفات تصادفات رانندگی در شهرستان نیر در 24 روز گذشته فروردین ماه خبر داد.

سید داود موسوی تصریح کرد: در این مدت تصادفات رانندگی منجر به فوت 100 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: وقوع تصادفات در سطح شهر و جاده‌های این شهرستان تعدیل شده و از ابتدای امسال تاکنون به رغم انجام 135 هزار سفر به این شهرستان و ورود یک هزار و 300 مسافر به این منطقه تصادفات به سرعت کاهش یافته و یک انضباط و انتظام خوب را در این شهرستان شاهد بودیم.

موسوی حجم زیاد سفرها را به مناطق گردشگری و تاریخی این شهرستان یادآور شد و اضافه کرد: در یک تعامل بسیار مناسب بهترین شرایط امنیتی و رفاهی را در فروردین امسال برقرار کردیم تا مسافرت‌ها با طیب خاطر انجام شود.

این مسئول در پایان ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از چهار هزار بروشور هشدارهای انتظامی و پلیسی در سطح شهرستان و ایستگاه‌های ورودی شهر توزیع شده و با تلاش مجموعه انتظامی و اهالی منطقه میزان سرقت و دیگر جرایم نیز تعدیل شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول