اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم:

تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم گفت: تکمیل پروژه ضلع شرقی در اولویت پروژه‌های عمرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد.

تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ حسین سروش اظهار داشت: با توجه به عملیاتی شدن محور پیامبر اعظم (ص) که بخش شمالی و فاز اول آن از مجاورت ضلع شرقی حرم کریمه اهل بیت(س) آغاز می‌شود، تکمیل پروژه ضلع شرقی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه برای پروژه ضلع شرقی کارکردهای مختلفی در نظر گرفته شده است افزود: محلی برای برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مناسبتی با ظرفیت بسیار بالا، فضایی مناسب برای تشریفات و امور بین‌الملل، فضاهای اداری و خدماتی از جمله کارکردهای صحن جامع فاطمی خواهد بود.

مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم با اشاره به اینکه بلوار پیامبر اعظم (ص) از حرم مطهر آغاز و تا مسجد جمکران ادامه دارد بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ابتدا و انتهای این بلوار از معماری اسلامی مشخصی برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه با آغاز فعالیت تولیت جدید آستانه مقدسه با رویکرد فرهنگی، نیاز‌های عمرانی حرم مطهر تغییر و افزایش پیدا کرده است خاطر نشان کرد: بعضی از نقشه‌های پروژه ضلع شرقی در حال بازنگری است.

سروش عنوان کرد: با توجه به اینکه سفارش دهنده طرح ضلع شرقی آستانه مقدسه و کارفرمای آن وزارت راه و شهر سازی است، جلسات متعددی با مسئولان مربوطه این وزارت برگزار شده و طی آن نیاز‌های جدید آستانه مقدسه و تغییرات عمده نقشه‌ها اعلام شد.

وی یادآور شد: امیدواریم با تحقق قول وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش اعتبارات پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و همکاری وزارت راه و شهر سازی تمام اهداف آستانه در این طرح تحقق پیدا کند.

مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم با اشاره به طرح جامع تفصیلی 200 ساله حرم مطهر ابراز داشت: پروژه ضلع شرقی آستانه مقدسه باید طوری به بهره‌برداری برسد که امکان توسعه آن در آینده وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: طرح جامع تفصیلی به موازات دیگر پروژه‌های عمرانی حرم مطهر در حال بررسی است و در این راستا از مهندسان مشاور برای همکاری دعوت به عمل آمده که شرح خدمات و رزومه‌کاری آن‌ها تایید و در حال عقد قرارداد هستیم.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول