اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی ظرفیت‌های بالایی برای تجارت با پنجاب پاکستان دارد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی گفت: وجود بیش از هزار و 500 شرکت تجاری و امکانات قابل توجه در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای از جمله ظرفیت‌های زیادی است که برای تجارت با ایالت پنجاب پاکستان وجود دارد.

خراسان‌رضوی ظرفیت‌های بالایی برای تجارت با پنجاب پاکستان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، محمدحسین کامرانفر در جلسه‌ای که با حضور مشاور ارشد سر وزیر ایالت پنجاب پاکستان و هیئت همراه و مدیران ارشد ذی‌ربط استان برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان باید ارتقای این ارتباطات تجاری با نگاه خاص به توانمندی‌ها و قابلیت‌های دو استان باشد.

کامرانفر بر امضای موافقت‌نامه‌های ترجیحی بین دو استان به عنوان یکی از راه حل‌های مؤثر بر افزایش حجم مبادلات تجاری تأکید کرد و افزود: تبادل هیئت‌های اقتصادی نیز زمینه را برای ارتقای سطح مبادلات فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و تخصصی تاکنون نتایج خوبی داشته است، ادامه داد: با وجود حدود 5 هزار و 740 واحد صنعتی و 559 معدن در خراسان‌رضوی، امکانات صنعتی و معدنی مناسبی در راستای توسعه روابط موجود است.

وی عمده‌ترین صنایع استان را صنایع معدنی شامل سیمان، فولاد، کاشی و سرامیک و فرآوری طلا برشمرد و اظهار داشت: در سایر بخش‌ها نظیر کارخانجات ریسندگی و بافندگی پنبه، چرم، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی از دیگر قابلیت های استان است.

وی افزود: در بخش معدن نیز با وجود 44 نوع ماده معدنی و با ذخیره 2.8 میلیارد تنی و استخراج 23.3 میلیون تنی، قابلیت استخراج انواع سنگ‌های تزئینی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 5 هزار شرکت فنی و مهندسی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: امکان انجام فعالیت‌های خدمات فنی و مهندسی در کشور پاکستان به ویژه ایالت پنجاب موجود است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول