اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

جشنواره منطقه‌ای قرآن و عترت در فردوس برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره منطقه‌ای قرآن و عترت کارکنان و مددجویان ادارات بهزیستی شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان در محل سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان فردوس برگزار شد.

جشنواره منطقه‌ای قرآن و عترت در فردوس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: در جامعه امروزی و در ایران اسلامی به عنوان خاستگاه تشیع، انس و همراهی و عمل به تعالیم روح بخش قرآن کریم یک ضرورت به نظر می‌رسد.

حسین پارسای محبی گفت: قرآن کریم و تعالیم جان بخش آن یک دایره المعارف کامل برای بهتر زیستن و خوب زندگی کردن است.

وی افزود: از سیر تکاملی زمان خلقت بنی بشر، دوران انعقاد نطفه انسان و زمان پس از مرگ برنامه کاملی در قرآن وجود دارد و هرکس با آیات قرآن آمیخته به راحتی شود می‌تواند مسیر خود را در وادی تولد تا مرگ پیدا و عاقبت به خیر شود.

پارسای محبی تصریح کرد: باید قرآن به یک اصل در زندگی انسان تبدیل و برنامه چشم اندازی برای ورود قرآن به دل خانواده‌ها، مدارس و مراکز عمومی تهیه شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان فردوس نیز گفت: افرادی که به سمت و سوی حفظ و قرائت قرآن می‌روند باید پس از قرائت و حفظ برای ترجمه و تفسیر آیات گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی غلامی افزود: انس و همراهی با قرآن و انجام امور معنوی توفیق بزرگی است که شامل حال همه انسان‌ها نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم به گذشت از مال، جان، زن و فرزند، شهوت و گذشت از خواب اشاره شده و انسانی که بتواند در راه حفظ دین و اسلام از جان و مال خود بگذرد به سعادت اخروی دست یافته است.

این جشنواره با حضور تعداد 40 نفر از کارکنان و مددجویان ادارات بهزیستی شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان برگزار شد.

در این جشنواره خواهران در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برادران در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان فردوس در چهار رشته اذان، قرائت، حفظ و ترتیل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول