اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24 اردیبهشت

آغاز رقابت ووشوکاران قمی در انتخابی تیم ملی بزرگسالان

خبرگزاری فارس: ووشوکاران قمی یک ماه دیگر در رقابت‌های ووشو انتخابی تیم ملی کشورمان با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

آغاز رقابت ووشوکاران قمی در انتخابی تیم ملی بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در سال‌های اخیر ووشوی قم که یکی از رشته‌های ورزشی رزمی پرطرفدار بین جوانان علاقمند به ورزش در قم محسوب می‌شود حرکت خوبی در مسیر پیشرفت داشته است و ورزشکاران این رشته هم در لیگ و هم در مسابقات قهرمانی کشور نتایج موفقیت‌آمیزی را برای ورزش قم به ارمغان آورده‌اند.

حضور در مسابقات لیگ دسته اول ووشوی باشگاه‌های کشور آخرین اقدام مؤثر هیئت ووشوی استان قم در راستای توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی در قم است که تیم هیئت ووشوی قم با ترکیبی از ورزشکاران بومی به رقابت با حریفان خود پرداخت و مقام سوم را کسب کرد.

اما نخستین رویداد پیش روی ووشوکاران در سال جدید رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو رده سنی بزرگسالان کشورمان است که قرار است هفته پایانی اردیبهشت ماه یعنی حدود یک ماه دیگر برگزار شود که در آن 132 ووشوکار پیکار می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی و اعلام فدراسیون ووشو کشورمان، نخستین مرحله از رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشوی بزرگسالان کشورمان به منظور حضور در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 132 ووشوکار برگزار می‌شود.

همچنین با اعلام فدراسیون ووشو، مسابقات انتخابی تیم ملی ووشوی مردان با حضور 76 ووشوکار در قالب دو بخش ساندا و تالو برگزار می‌شود که در بخش ساندا 48 ورزشکار و در بخش تالو 28 ووشوکار حضور پیدا خواهند کرد.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو بانوان کشورمان نیز با حضور 56 ووشوکار برگزار خواهد شد که 33 ووشوکار حاضر در این رقابت‌ها برای کسب عناوین برتر بخش ساندا و 23 ووشوکار برای موفقیت در بخش تالو رقابت می‌کنند.

این در حالی است که نفرات اول تا سوم مشترک بخش ساندا و نفرات اول تا سوم بخش تالو مسابقات قهرمانی کشور در زنجان، پدیده‌ها و مستعدین لیگ برتر و همچنین مدال‌آوران و ملی‌پوشان با سابقه مجموعا 132 نفر حاضر در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر زمان دقیق برگزاری این رقابت‌ها مشخص شد که بر اساس آن مسابقات انتخابی آقایان 24 اردیبهشت و رقابت‌های انتخابی بانوان طی روزهای 25 و 26 اردیبهشت برگزار و بلافاصله بعد از پیکارهای انتخابی، نخستین مرحله اردوی شبانه‌روزی تیم‌های ملی ووشوی مردان و بانوان کشورمان در آکادمی ووشو آغاز می‌شود.

هشتمین دوره رقابت‌های ووشوی بزرگسالان قهرمانی آسیا از 26 مرداد تا چهارم شهریور در هوشی مینه ویتنام برگزار خواهد شد و انتخابی تیم ملی به منظور شناسایی برترین‌های ووشو کشورمان در هر دو بخش مردان و بانوان برای اعزام به این دوره از رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول