اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

تمرکز غرب بر سرنگونی دولت سوریه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان تأکید کرد: امروز غربی‏ها همه توان خود را برای سرنگونی بشاراسد و دولت سوریه به کار گرفته‏اند.

تمرکز غرب بر سرنگونی دولت سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در آخرین نماز دشمن‏شکن و عبادی سیاسی جمعه سال 90 سمنان که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان شهرستان سمنان در مسجد امام این شهر برگزار شد، اظهار کرد: سوریه در ماه‏های اخیر دستخوش حوادث فراوانی بوده که از سوی غربی‏ها در این کشور به راه افتاده است.

وی تصریح کرد: اینکه آمریکا، عربستان‌سعودی و رژیم منحوس و جنایتکار صهیونیستی در برهه کنونی برای سوریه و سرنگونی دولت آن برنامه دارند، دیگر بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه سمنان ادامه داد: تحولات جهانی در تمام زمینه‏ها در سال 90 به نفع جمهوری اسلامی ایران پیش رفت و روند سقوط دیکتاتورها بسیار خوب بود، اما در این بین باید دانست که آمریکا‏یی‏ها و حامیان استکباری‏اش هیچ‏گاه آرام نمی‏نشینند.

شاهچراغی افزود: در حال حاضر کشورها و دولت‏هایی که در برابر سوریه اقدامات مخالفت‏جویانه انجام می‏دهند و مقابل دولت این کشور صف کشیده‏اند، در حقیقت دشمن جمهوری اسلامی ایران و مقاومت حزب‏الله هستند.

وی تصریح کرد: تمام این اقدامات در حالی انجام می‏شود که همواره مردم مسلمان سوریه حمایت خود را از دولت این کشور اعلام کرده‏اند و جمهوری اسلامی ایران نیز با قاطعیت می‏گوید که سوریه را در این توطئه‏ها و دسیسه‏ها هرگز تنها نمی‏گذارد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در برهه کنونی مسئله سوریه دیگر امری داخلی و مختص این کشور نیست و یک مسئله جهانی محسوب می‏شود، اظهار کرد: همه مردم جهان و سیاست‏مداران امروز آگاه هستند که آمریکا، عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی برای سرنگونی بشاراسد و دولت سوریه به میدان آمده‏اند.

شاهچراغی کمک این کشورهای استعماری به آشوبگران سوریه را نکوهش کرد و گفت: اینکه کشورهایی از آن سر دنیا بیایند و به مخالفان دولت سوریه کمک مالی و نظامی کنند، بسیار تأمل‏برانگیز است.

امام جمعه سمنان هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه مردم و مسئولان استان سمنان که در سال 1390 چند حماسه بزرگ از جمله راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات پرشور 12 اسفند را رقم زدند، بر استمرار این حرکت‏های خدامحورانه تأکید کرد.

شاهچراغی ادامه داد: جدیت و کوشش مسئولان استان سمنان در زمینه نهادینه‏سازی فرهنگ حجاب و عفاف در این استان در سال جاری جای قدردانی دارد.

امام جمعه سمنان در پایان سالروز ارتحال مرحوم سیداحمد خمینی، یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) را گرامی داشت.

شاهچراغی یادآور شد: مرحوم سیداحمد خمینی در حقیقت مشاور امین امام خمینی(ره) و یکی از مبارزان نخستین راه انقلاب محسوب می‏شد.

وی خاطرنشان کرد: این مبارز انقلابی در همه سطوح در تثبیت رهبری در نظام جمهوری اسلامی نقش بی‏بدیلی ایفا کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول