اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

عملکرد شورای سوم تدوین می‌شود/تشکیل کمیته آسیب‌شناسی شوراها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: عملکرد شورای سوم استان در قالب کتاب تدوین و گرد‌آوری می‌شود.

عملکرد شورای سوم تدوین می‌شود/تشکیل کمیته آسیب‌شناسی شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قر‌آن‌نویس پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای استان اردبیل در سال 91 با حضور روسای شوراهای شهرستان‌های استان اظهار داشت: در این زمینه کارهای مقدماتی انجام شده و به زودی با ارسال اکیپ‌های تهیه و گردآوری مطالب از شوراهای شهرها، روستاها و مناطق متعدد استان عملکرد شورای سوم در یک مجلد چاپ و در اختیار متولیان قرار می‌گیرد.

وی از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا همکاری نزدیکی را با متولیان این امر داشته باشند تا مجلد مورد نظر جامع، کامل و به شکل آبرومند تدوین شده و در اختیار دست‌اندرکاران کشوری و استانی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: معتقدیم این حرکت کار ماندگاری خواهد بود و با ارسال آن به شورای عالی استان‌ها، وزارت کشور، شوراهای 30 استان کشور، استانداری، فرمانداری و شوراهای مختلف استان تلاش خواهیم کرد تا عملکرد و زحمات تمام اعضا را در دور سوم به تصویر بکشیم.

قرآن‌نویس به برگزاری جلسات متعدد شورای استان با شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستاها اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه تلاش شده است تا موانع و مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

 

شوراها بازوان توانمند جذب سرمایه‌گذاران و تولید ملی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به نامگذاری سال 91 را به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: شوراها بازوان توانمندی در جلب و جذب سرمایه‌گذاران و تقویت تولید ملی هستند که با عملکرد مثبت و سازنده خود می‌توانند ایفاگر نقش اساسی باشند.

رئیس شورای اسلامی استان مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی را در ارتقای کیفیت تولید و بانک‌ها را در کارگشایی مسایل مالی و رونق فضای کسب و کار یادآور شد و گفت: شایسته است التهاب و تنش از فضای کسب و کار برطرف شده و همه دست به دست هم دهیم تا در یک بستر اطمینان‌بخش تولید و سرمایه‌گذاری را مورد حمایت قرار دهیم.

قرآن‌نویس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهرداران در ایجاد فضای مناسب در پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را در جای جای استان اشاره کرد و افزود: در کنار شهرداران، نیروی انتظامی در برقراری امنیت شهری و ترددهای ایمن بین شهری و درون شهری نقش حیاتی ایفا کرده و اسباب رضایت مسافران و گردشگران را در این ایام فراهم کند.

وی از همکاری شایسته فرمانداران و شهرداران مناطق مختلف قدردانی کرد و ادامه داد: در این بین شهرداران دو شهر سرعین و اردبیل به همراه فرمانداران پر‌تلاش این مناطق بستر سفر رضایت‌بخش را در ایام نوروز فراهم کردند که جا دارد از دستگاه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی، هلال احمر و اعضای ستاد تسهیلات دایمی سفرها در استان اردبیل تجلیل به عمل آید.

رئیس شورای اسلامی استان با یادآوری اینکه امسال ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان اردبیل صاحب برنامه بوده و با برنامه‌ریزی از میهمانان پذیرایی کرد فعالیت اعضای این ستاد را قابل تقدیر خواند.

 

نیکزاد سرمایه ملی برای اردبیلی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرآن‌نویس در ادامه سخنان خود به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی برای حل پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه اشاره کرد و گفت:‌ علی نیکزاد سرمایه ملی برای اردبیلی‌هاست و باید قدر او را دانسته و از این موهبت استفاده کرد.

این مسئول با ابراز خرسندی از وعده وزیر راه و شهر‌سازی در تکمیل راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دهم بیان داشت: در این سفر مقرر شد کلنگ‌زنی راه‌آهن اردبیل ـ پارس‌آباد با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به زودی عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهار خطه شدن راه اردبیل ـ سرچم و اردبیل ـ مشگین‌شهر را از دیگر وعده‌ها و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار این مجموعه‌ها نیز به سرانجام برسد.

 

مغان نگین انگشتری اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرآن‌نویس در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از بد‌اخلاقی‌های رخ داده در انتخابات مجلس نهم و ایام تبلیغات تصریح کرد: ما از توزیع شب‌نامه علیه اهالی پر‌تلاش مغان و برخی شیطنت‌ها در این زمینه احساس تاسف و تاثر می‌کنیم و معتقدیم برای رشد و بالندگی تقسیم اردبیل، مغان و دیگر شهرها بی‌معناست چرا که همه جای ایران سرای ماست و باید در آن تلاش و کوشش کار‌آمد داشته باشیم.

وی چنین شیطنت‌هایی را با هدف اختلاف افکنی محکوم به شکست دانست و افزود: به یقین آنهایی که دنبال اختلاف افکنی هستند خائن به ملت می‌باشند.

رئیس شورای اسلامی استان در ادامه سخنان خود یادآور شد:‌ حرکت چنین انسان‌هایی جز دشمنی، کینه و تفرقه ثمری به دنبال ندارد در حالی که ما به منطقه زر‌خیز مغان به عنوان نگین انگشتری استان افتخار می‌کنیم و بر آبادانی و توسعه آن پافشاری داریم.

قرآن‌نویس ادامه داد: ما امروز دیگر از اختلاف‌افکنی‌ها خسته شده‌ایم و کاسه صبر مردم نیز لبریز شده است و بهتر است به جای این همه حرکت‌های ناشایست وحدت، اتحاد و همدلی خود را حفظ کنیم.

 

شورای استان اردبیل  در کشور نمونه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها ابراز داشت: شورای اسلامی استان با عملکردی مثبت و قابل عرضه، شورایی نمونه در سطح کشور است.

رئیس شورای اسلامی استان نزدیکی روز شوراها را یادآور شد و گفت:‌ ما امسال با توجه به برخی دغدغه‌ها و تنش‌های احتمالی در صدد انتخاب شورای نمونه نیستیم و از استانداری انتظار داریم با ارزیابی عملکرد‌ها شورای نمونه استان را انتخاب و معرفی کند.

قرآن‌نویس خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به رغم تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در ارزیابی دقیق عملکرد شوراها و انتخاب شورای نمونه ما متهم به دفاع از شورای خاص و حرکت یک جانبه شدیم در حالی که بهتر است در این امر برای اولین بار استانداری تصمیم‌گیر اصلی باشد.

وی اولویت اصلی بسیاری از شوراهای استان را بحث آسفالت و توجه جدی به رفت و روب شهری و توسعه فضای سبز اعلام کرد و افزود: شهرداری‌ها بر اساس بودجه مصوب شورا در حد توان از آغازین روز‌های سال فعالیتشان را در این زمینه آغاز کردند که امیدواریم در پایان سال یک کارنامه موفق را از خود به یادگار بگذاریم.

رئیس شورای اسلامی استان با یادآوری اینکه امسال تقسیم بودجه شوراهای شهرستان‌ها را به عهده شورای استان گذاشته‌اند، تصریح کرد: شوراها باید اسناد و مدارک مالی خود را در موقعیت مناسب آماده و به شورای استان ارسال کنند تا ما نیز در تقسیم بودجه با مشکل مواجه نشویم.

قر‌آن‌نویس ادامه داد: برای هر یک از اعضا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده و ما این مبلغ را به شورایی که اسناد خود را کامل کرده پرداخت می‌کنیم و پس از بررسی بقیه حساب‌ها را نیز در آینده نزدیک واریز خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود از شکل‌گیری کمیته آسیب‌شناسی شوراها خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه از تلاش عبداللهی مشاور برنامه‌ریزی شورای استان اردبیل در بازنگری برخی از قوانین و مقررات و همچنین تلاش برای آسیب‌شناسی شوراها، رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول