اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه کر مولا

قطعه جهاد ملی شعار امسال را فریاد می‌زند

خبرگزاری فارس: به مناسبت سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و تولید ایرانی، گروه آوازی کر مولا قطعه جهاد ملی را با 25 هنرمند اجرا می‌کند.

قطعه جهاد ملی شعار امسال را فریاد می‌زند

سیدمحمدجواد فیروزه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: می‌توان گفت این قطعه نخستین کار اجرایی سال جاری در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه گروه کر آوازی مولا شامل 50 نفر است، تصریح کرد: شعر این قطعه، ساخت آهنگ و تنظیم‌‌های آن به طور کامل توسط اعضای این گروه انجام شده و بومی است و خوانندگان آن را 25 نفر از هنرجویان مجموعه هنری مولا تشکیل می‌دهند.

مدیر اجرایی گروه آوازی کر مولا ادامه داد: شاعر قطعه جهاد ملی علی کریمی بوده و تنظیم و رهبری گروه کر آوازی مولا را سعید شمس برعهده داشته است.

وی درباره چگونگی تشکیل این گروه بیان داشت: افراد این گروه در سه دسته راهنمایی، دبیرستان و دانشجو با توجه به رنگ و تن صدای خود به ترتیب در گروه‌های صدایی به نام تنور، باریتون و باس دسته‌بندی می‌شوند. 

فیروزه اضافه کرد: پس از مصاحبه با افرادی که تمایل به ورود به  این گروه را دارند اگر خصوصیات صدای فرد شرایط لازم را داشته باشد پذیرفته شده و لازم است به مدت یک سال به او آموزش داده شود تا سلف و مبانی لازم موسیقی را فرا بگیرد.

وی بابیان اینکه شرط معدل از جمله شرط‌های ورود به گروه مولا است، تأکید کرد: پس از آزمون نهایی و پذیرش قطعی افراد وارد گروه شده و براساس تن صدای خود چینش می‌شوند.

مدیر اجرایی گروه آوازی کر مولا اضافه کرد: افرادی که هم‌اکنون در گروه کر آوازی مولا به اجرا می‌‌پردازند همگی دانشجو هستند و چندین سال سابقه اجرایی دارند، ضمن اینکه تمام این افراد معدلی بالاتر از 17 دارند و در گروه دانشجویان نیز چهار دانشجوی فیزیک هسته‌ای داریم.

وی با اشاره به تشکیل دو گروه جدید در این مجموعه تصریح کرد: یک گروه متشکل از افراد دبیرستانی و پیش‌دانشگاهی گروه دیگر متشکل از افرادی است که در دوران راهنمایی تحصیل می‌کنند و رنگ صدای ویژه‌ای دارند.

*‌ آلبوم هفت به بازار عرضه می‌شود

فیروزه با اشاره به اینکه آلبوم هفت دارای هفت بخش است، تأکید کرد: تمام سرودهای این آلبوم انقلابی است و در حال کسب مجوز برای انتشار عمومی آن هستیم.

وی ادامه داد: قطعه‌های حماسه اصفهان، حماسه 9 دی، قطعه شهید آوینی، وطنم ایران، دخیل عشق (قطعه‌ای در وصف امام رضا(ع))  از جمله بخش‌های این آلبوم است و قطعه دنیای وحدت که به سفارش استانداری و با هدف هم‌دلی و حمایت در میان ارگان‌ها ساخته شده است نیز در این آلبوم وجود دارد.

مدیر اجرایی گروه آوازی کر مولا تأکید کرد: این قطعه برای نخستین بار در جشنواره کشوری شهید رجایی که مربوط به تقدیر از کارمندان نمونه کشوری است اجرا شد.

وی درباره دیگر تولیدات اظهار داشت: در حال ساخت دو قطعه دیگر درباره کار و کارگر و فرهنگ استفاده از منابع آبی به سفارش شرکت آب و فاضلاب هستیم.

فیروزه با بیان اینکه سال گذشته گروهش مقام نخست جشنواره رضوی را در دو رده سنی راهنمایی و دبیرستان به دست آورده است، گفت: هم‌اکنون نیز اعضای گروه آوازی کر مولا در حال آماده‌سازی قطعاتی برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر، جشنواره رضوی و جشنواره سرودهای انقلابی هستند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول