اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت بوکس چهارمحال و بختیاری خبر داد

دعوت بوکسورکار چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم ملی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت بوکس چهارمحال و بختیاری از دعوت یکی از ورزشکاران بوکسورکار این استان به اردوی تیم ملی بوکس خبر داد.

دعوت بوکسورکار چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم ملی

کیومرث فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: رسول یوسف‌زاده ورزشکار بوکسورکار این استان در رده سنی نوجوانان به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شد.

وی افزود: بوکسور نوجوان این استان تا تاریخ 25 فروردین ماه جاری برای پوشیدن لباس تیم ملی با سایر رقبا در تهران به مسابقه می‌پردازد.

فرهادی در ادامه با اشاره به توانمندی‌‎ها و ظرفیت‌های ورزشی این استان، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری در این رشته ورزشی وجود دارد، این در حالی است با توجه به اینکه این استان همیشه جزو سه تیم برتر کشور است، به دلیل نداشتن اسپانسر و سالن استاندارد هر ساله حضور در مسابقات لیگ برتر را از دست می‎دهد.

نایب رئیس هیئت بوکس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عدم وجود اسپانسر و سایر امکانات موجب شده است تا هشت نفر از بوکسورهای این استان با حضور در سایر تیم‌ها در مسابقات کشوری شرکت کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود با حمایت بیشتر مسئولان استان به‌زودی این رشته ورزشی به جایگاه اصلی خود ارتقا یابد.

وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری بوکس، گفت: بوکس در بازی‌های المپیک باستان تقریباً مانند ورزش بوکس امروز بوده است و به طوری که از شواهد و مدارک پیداست، بوکس امروزی چیز تازه‌ای نسبت به بوکس آن روزگاران ندارد.

فرهادی ادامه داد: در قرن‌های پیش از میلاد، مشت‌زنان در سالن‌های سرپوشیده تمرین می‌کردند و از کیسه بوکس‌های چرمی که آنها را از دانه‌های نباتی و شن انباشته ساخته بودند برای تقویت مشت‌های خود استفاده می‌بردند.

وی اضافه کرد: امروزه بوکسورها هنگام تمرین و مسابقه برای مصون ماندن سر از ضرب‌دیدگی و محافظت از غضروف گوش‌ها از شکستگی از کلاه محافظ استفاده می‌کنند، این محافظ‌ها در دوران المپیک باستان نیز وجود داشته و به آن آمسفرتاید می‌گفتند.

فرهادی با بیان اینکه در گذشته مسابقات بوکس بدون رعایت وزن انجام می‌گرفت، گفت: در گذشته مقرراتی برای مسابقه و استراحت مشت‌زنان وجود نداشت و مسابقه آنقدر ادامه می‌یافت تا یکی از طرفین ناک اوت شود یا تسلیم شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول