اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

تحقق 75 درصدی مصوبات سه دور سفر به هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از تحقق 75 درصدی مصوبات سه دور گذشته سفر هیئت دولت به این استان خبر داد.

تحقق 75 درصدی مصوبات سه دور سفر به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ ابراهیم عزیزی سه‌شنبه شب در مراسم دیدار رئیس جمهور با ایثارگران، علماء، مدیران و منتخبان هرمزگان با بیان اینکه هر یک از دستاوردهای دولت افتخاری است که شاخص‌های توسعه استان را بهبود بخشیده و فاصله آن را با استان‌های برخوردار کمتر کرده، اظهار داشت: دستاوردهای دولت نهم و دهم در برخی از این بخش‌ها طی شش سال اخیر چندین برابر کل اقدامات انجام شده در دوره‌های پیش از آن است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد مشترکان تلفن ثابت از 249 هزار نفر در سال 84 به 449 هزار نفر تا پایان سال گذشته و افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه از حدود 90 هزار نفر به بیش از یک میلیون نفر از نشانه‌های توجه به تقویت زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی استان از طرف دولت است.

عزیزی هم‌چنین حوزه راه‌سازی استان را نیز از دیگر بخش‌های توسعه یافته معرفی کرد و یادآور شد: ارتقای 400 کیلومتر محور فرعی به راه اصلی و ساخت 450 کیلومتر بزرگراه و ساخت یک هزار و 500 کیلومتر راه روستایی آسفالته از مصادیق بارز ایجاد یک انقلاب و نهضت جدید در راه‌سازی استان است.

رئیس شورای اداری هرمزگان، اقدام به ساخت 54 هزار واحد مسکونی روستایی که 39 هزار واحد آن تکمیل شده و 410 کیلومتر خیابان‌سازی در روستاها در در کنار مقاوم‌سازی بیش از 49 هزار واحد مسکونی روستایی را نماد عینیت یافتن ایده‌های دولت در توجه به روستاها دانست.

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: اعتبارات نوسازی مدارس استان در اثر توجه ویژه دولت، 200 برابر شده و تمام مصوبات سفرهای استانی اول و دوم در این بخش به انجام رسیده و مصوبات سفر سوم نیز پیشرفت 60 درصدی داشته است.

به گفته عزیزی، حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس نیز در این سال‌ها جهش چشمگیری داشته که تحقق 114 درصدی از تکالیف برنامه در نوسازی مدارس از بهترین جلوه‌های آن است

وی گفت: آموزش عالی از جمله بخش‌هایی است که پیشرفت‌های آن بسیار چشمگیر است به نحوی که افزایش 21 واحد آموزش عالی به 62 واحد و افزایش مقطع کارشناسی‌ارشد از یک رشته به 50 رشته در پایان سال 90 و راه اندازی مقطع تحصیلی سطح دکترا در پنج رشته دانشگاهی بخشی از نمادهای تحولات آن در هرمزگان به شمار می‌رود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: تعداد دانشجویان استان نیز در این مدت از 20 هزار نفر به 90 هزار نفر رسیده که نقش ارزنده‌ای در تأمین متخصص و نیروی انسانی ماندگار کارآمد ایفا خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به مصوبات سه دور گذشته سفر اذعان داشت: تعداد 583 مصوبه در سه سفر استانی و تصویب یک هزار و 688 پروژه در جریان سه سفر استانی نشانه اعتقاد راسخ دولت برای ایجاد تغییرات بنیادین در این استان است.

عزیزی در پایان متذکر شد: تاکنون 75 درصد مصوبات محقق شده است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول