اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی در دیدار با وزیر علوم:

"ایمان" و "علم‌پروری" ‌را وارد محیط دانشگاهی کنید

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید ‌با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه باید علم و ایمان‌پرور باشد، گفت: اگر مسئله‌ای جز ایمان و علم‌پروری وارد محیط دانشگاه شود، مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

"ایمان" و "علم‌پروری" ‌را وارد محیط دانشگاهی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اسلام امر علم‌گرایی و آموختن دانش را بر هر مرد و زن مسلمان و غیرمسلمان لازم دانسته است، اظهار کرد: در زمان گذشته متاسفانه فقط شاهزادگان می‌توانستند تحصیل کنند و علم و دانش فراگیر نبود.

وی با اشاره به اینکه از افتخارات اسلام است که علم‌آموزی را لازم دانسته است، گفت: حتی صدای قلم دانشمندان را اسلام تکریم کرده است.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر علوم اظهار کرد: شما در راس هرم علم‌آموزی قرار گرفته‌اید و باید علم را گسترش دهید.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اسلام علم‌آموزی را لازم دانسته اما علم ترمز می‌خواهد، تصریح کرد: ترمز علم ایمان بوده و به نوعی رهبر علم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال 1332 زمانی که آیت‌الله قمی به تهران مهاجرت کرد، در آن وقت مدارس هم مختلط بود که وی گفت باید مدارس دخترانه و پسرانه جدا شود و دولت وقت هم از بیم حرکت روحانیون این کار را انجام داد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌ها قوای شیطانی بیش از مدارس است، خطاب به وزیر علوم اظهار کرد: از کسانی که مخالف تفکیک جنسیتی هستند نترسید و این امر را حتما در دانشگاه‌های کشور عملی کنید.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در هر شهری واحد دختران و واحد پسران جدا باشد، اضافه کرد: در دانشگاه‌ها با عملی شدن تفکیک جنسیتی مر‌حله‌ای از کمال طی می‌شود اما نکته اصلی محتوای کتب و اساتید هستند.

وی با اشاره به اینکه همه ابعاد دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد، اظهار کرد: درس‌ها باید اسلامی و علاوه بر تشریح بعد مادی، به بعد معنوی نیز پرداخته و دانشجویان را  به خدا نزدیک کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب خداوند همه امور را به متدینین سپرده است، اضافه کرد: متدینین باید از این فرصت به نفع کشور و مردم استفاده کنند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در زمان گذشته به دلیل اینکه علم نداشتیم اسیر بودیم، اظهار کرد: اکنون علم در کشور رشد خوبی داشته و دیگر مثل زمان گذشته که علم از خارج کشور وارد می‌شد، اسیر نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه باید علم و ایمان‌پرور باشد، اضافه کرد: اگر مسئله‌ای جز ایمان و علم پروری وارد محیط دانشگاه شود، مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول