اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پارک علم و فناوری استان قم:

صندوق پژوهش و فناوری استان قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پارک علم و فناوری استان قم از از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان به طور رسمی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

صندوق پژوهش و فناوری استان قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید هاشم عارف پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری استان قم و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به دریافت مجوز پارک علم و فناوری در مهر سال 90 اظهار کرد: با مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته 24 واحد از مجتمع واقع در پردیسان با زیربنای سه هزار مترمربع به پارک علم و فناوری اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شکل‌گیری 45 موسسه و شرکت دانش‌بنیان در این مجموعه وجود دارد.

مدیر پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به توسعه پارک علم و فناوری گفت: با توجه به نیاز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، راه‌اندازی و تاسیس آزمایشگاه تخصصی، کارگاه‌ها و کتابخانه در نیمه دوم سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تقویت مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و حمایت از ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه فناوری را از دیگر فعالیت‌های پارک علم و فناوری ذکر کرد.

عارف از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان به طور رسمی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: این صندوق به حمایت ویژه وزارت علوم نیاز دارد تا سرمایه‌گذاران و موسسان استان بتوانند سهام‌دار صندوق شوند و از منابع آن برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز رشد تخصصی تابع پارک علم و فناوری در آغاز سال 92 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیر پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای مرکز رشد علوم انسانی گفت: برگزاری نخستین هم‌اندیشی کشوری مرکز رشد علوم انسانی، جلسه با حضور صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی، برگزاری جلسه مشترک با کمیته تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مبانی کاربردی‌سازی یافته‌های علوم انسانی و جلسات با اعضای جامعه مدرسین از جمله اقدامات مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی است.

وی یادآور شد: تنظیم سند راهبردی مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی در دستور کار قرار داشته و تا سه ماه آینده نهایی می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول