اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تکاب:

8 هزار نفر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار تکاب گفت: 8 هزار و 150 نفر از تخت سلیمان تکاب از ابتدای فروردین تاکنون بازدید کرده‌اند.

8 هزار نفر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

محمد‌علی داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تکاب با اشاره به اینکه تخت سلیمان یکی از مناطق گردشگری بی‌بدیل این شهرستان چه‌بسا آذربایجان غربی قلمداد می‌شود، اظهار داشت: مسافران زیادی با هدف حضور در این منطقه باستانی به تکاب سفر می‌کنند بر این اساس تلاش می‌شود خاطرات و لحظات شیرینی برای آنها در این مجموعه تاریخی رقم زده شود.

وی با بیان اینکه رونق داشتن صنعت گردشگری این شهرستان مرهون وجود این مجموعه تاریخی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون این مجموعه نظر گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب کرده است ولی می‌طلبد در راستای معرفی آثار تاریخی به ویژه مجموعه تخت سلیمان بیش از بیش رسانه‌های جمعی اعم از مطبوعات و ... اطلاع‌رسانی انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد مسافران این شهرستان طی 20 روز گذشته در مجموع 55 هزار نفر تخمین زده شده است که از این تعداد حدود 18 هزار و 550 نفر در قالب سواری‌های شخصی به این شهرستان سفر کرده‌اند و بقیه نیز با ناوگان عمومی وارد تکاب شده‌اند، پس جهت رفاه حال مسافران و اسکان یافتن آنها سه باب آموزشگاه در تکاب و یک باب آموزشگاه نیز در تخت سلیمان آماده شده بود.

وی به اهم اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای تکاب اشاره کرد و گفت: در این مدت دو مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی بدون تلفات جانی، یک مورد آتش‌سوزی مغازه تجاری و همچنین یک مورد آتش‌سوزی خودرو به وقوع پیوسته است که اقدامات لازم برای اطفای حریق در کمترین فاصله زمانی بعد از گزارش حادثه انجام گرفت و به همین دلیل وجود کشته گزارش نشده است.

داعی با بیان اینکه قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروزی مسیر تعدادی از محورهای مواصلاتی و روستاها به دلیل بارش برف سنگین مسدود شده بود، گفت: متولیان حوزه راه‌ها اعم از استانی و شهرستانی نهایت تلاش خود را برای ساماندهی راه‌های شهری و روستایی به کار بستند تا در سفرهای نوروزی برای هم‌وطنان مشکلی ایجاد نشود.

فرماندار تکاب ضمن اینکه فرا رسیدن سال نو به شهروندان را تبریک گفت به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: برای جامه عمل پوشاندن به این عنوان و تحقق یافتن منویات مقام معظم رهبری باید اقشار مختلف جامعه با تمام قوا بسیج شوند چرا که این مسئله به عنوان یک تکلیف بر دوش مسئولان و تک تک افراد جامعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول