اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بیش از 100 روش تصویربرداری هسته‌ای در ایران انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تصویربرداری هسته‌ای از روش‌های جدید و بسیار مؤثر در پزشکی است که در ایران بیش از 100 روش تصویربرداری هسته‌ای انجام می‌شود.

بیش از 100 روش تصویربرداری هسته‌ای در ایران انجام می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مجید اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز تحقیقات طب هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی در استان بوشهر به عنوان دومین مرکز در ایران کار خود را از سال 86 آغاز کرد.

اسدی گفت: نقش پزشکی هسته‌ای در علم پزشکی امروز بسیار مهم بوده و یکی از مهم‌‌ترین موارد صلح‌آمیز استفاده از مواد رادیو اکتیو است که از دیرباز در ایران مورد استفاده بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: خدمات پزشکی هسته‌ای از فناوری‌های ایمن، بدون درد و ارزشمند برای تصویربرداری از بدن و درمان بیماری‌هاست.

متخصص پزشکی هسته‌ای اضافه‌کرد: امروزه پزشکی هسته‌ای در جایگاهی قرار دارد که درمان بیماری‌ها بدون استفاده از این روش بسیار دشوار است و خیلی از بیماری‌ها پیش از شناسایی در عرصه تظاهرات بالینی توسط تصویربرداری هسته‌ای قابل شناسایی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پزشکی هسته‌ای در زمینه‌های درمانی نیز کاربرد دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درمان کم‌کاری و پرکاری تیروئید، درمان سرطان‌های خون از نوع لنفوم‌ها‌ و تومورهای کبدی و سنجش هورمون‌های تیروئیدی اشاره کرد.

اسدی در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی پزشکی هسته‌ای، گفت: هنگامی که پزشکان نیاز به بررسی بسیار دقیق در مورد هورمون‌های جنسی، تیروئید و هورمون‌های مترشحه از غدد را در بدن دارند از این روش استفاده می‌کنند.

وی گفت: از پزشکی هسته‌ای می‌توان در زمینه‌های بررسی عملکرد و فعالیت ریه‌ها، جذب ویتامین‌ها توسط بدن، میزان پوکی استخوان، تشخیص شکستگی‌های ریز استخوان، تشخیص بیماری سرع، پارکینسون و آلزایمر، تشخیص دقیق و زودرس سرطان در مرحله مولکولی، تشخیص عفونت‌های استخوانی و بررسی عملکرد ارگان‌های پیوندی تشخیصی مانند میزان پمپاژ قلب، میزان خون‌رسانی به مغز، عملکرد سلول‌های قلبی و مغزی، فعالیت کلیه‌ها، فعالیت سیستم گوارشی و تخمین حجم خون بدن بیماران استفاده کرد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول