اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هواشناسی استان اردبیل:

وزش باد سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد در برخی از شهرهای استان اردبیل سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت می‌گیرد.

وزش باد سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت می‌گیرد

علی دولتی‌مهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: بعد از چند روز گرم شدن هوا و حاکم شدن جو پایدار از عصر امروز وزش باد در مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای مرکزی آغاز شده و تا دو روز آینده این وضعیت جوی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که هم اکنون سرعت وزش باد 50 کیلومتر در ساعت است، تصریح کرد: احتمال می‌رود این سرعت در روزهای آینده تا 70 کیلومتر در ساعت نیز برسد.

دولتی‌مهر خاطر نشان کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی امشب و فردا هوای استان نیمه ابری همراه با افزایش باد و رعد و برق می‌باشد و در روزهای پایانی هفته نیز احتمال رگبار و بارش باران بهاری وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: با مساعد بودن شرایط جوی در روزهای گذشته ذوب شدن برف در برخی از مناطق را شاهد بودیم که به تدریج با افزایش دما در روزهای آینده احتمال این وضعیت وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در شمال و جنوب استان وضعیت جوی آرام و بدون دغدغه و نگرانی خاص می‌باشد.

از منطقه مغان نیز خبر می‌رسد با مساعد بودن شرایط جوی کشت و زرع بهاری آغاز شده و در برخی از مناطق نیز برداشت برخی از محصولات فصل بهار شروع شده است.

بر همین اساس زارعان شمال استان از ریزش برف و باران مناسب در زمستان سال گذشته خشنود هستند و اغلب آنها از فصل برداشت مناسب و شایسته خبر می‌دهند.

*هشدار جهاد کشاورزی به شیوع بیماری‌های قارچی

جهاد کشاورزی استان اردبیل از احتمال شیوع بیماری‌های قارچی در اراضی زیر کشت گندم استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به احتمال افزایش بارندگی‌ها و رطوبت هوا در هفته‌های آینده شرایط شیوع بیماری‌های قارچی در اراضی زیر کشت گندم مساعد بوده و جا دارد کشاورزان توصیه‌ها را جدی بگیرند.

عادل عبدایمانی افزود: کشاورزان در صورت مشاهده علایم مشکوک قبل از هر اقدامی برای مشورت و راهنمایی به کارشناسان شبکه‌های مراقبت، مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت‌های شهرستان مراجعه و از این فضا بهره‌مند شوند.

وی همچنین سمپاشی مزارع از سوی کشاورزان را یادآور شد و تصریح کرد: برای عملیات سمپاشی شرایط محیطی با دمای 10 درجه سانتیگراد و بالاتر از آن مناسب به نظر می‌رسد و سمپاشی حداقل باید شش ساعت قبل از بارندگی انجام شود.

این مسئول یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش راندمان گندم و تولید محصول کیفی را مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز اعلام کرد و اظهار داشت: زمان دقیق و مناسب مبارزه با علف‌های هرز قبل از ساقه رفتن گندم و به گل نشستن علف‌های هرز است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول