اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان شیراز:

مشکل شیراز پیگیر نبودن مدیران است

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز با بیان اینکه به بعضی از دستورکارهای شورای شهر شیراز انتقاد دارم، گفت: مهمترین مشکل شهر شیراز عدم پیگیری امور توسط مدیران است.

مشکل شیراز پیگیر نبودن مدیران است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه صبح امروز در نخستین جلسه خبری خود در سال جدید در جمع خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل شهر شیراز عدم پیگیری امور توسط مدیران است.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در شهر شیراز پیگیری امور ضعیف است و از جانب مدیران مسائل پیگیری نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مدیران باید هنگامی که مسئله‌ای را شروع می‌کنند تا به نتیجه رسیدن آن پیگیری‌های مورد نیاز را انجام دهند.

زرین‌کلاه در ادامه با اشاره به حمایت فرمانداری از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی در شیراز بیان کرد: فرمانداری شیراز  از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در شیراز را دارند به طور جدی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: نیاز شهر شیراز نیاز سرمایه‌گذاری است چراکه توسعه سرمایه‌گذاری رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌های فرمانداری شیراز را در سال جدید اعلام کرد و ادامه داد: از اولویت‌های برنامه فرمانداری در سال جاری تشکیل به موقع شوراهایی است که مسؤلیت آن به عهده فرمانداری است.

وی اضافه کرد: یک سری از شوراها در عین حال که اهمیت بالایی دارند اما در گذشته تشکیل نمی‌شده که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

زرین‌کلاه خاطرنشان کرد: از جمله شوراهایی که در گذشته کمتر به آن توجه شده، شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی است.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به زودی کتابخانه مرکزی در منطقه کوزه‌گری احداث می‌شود.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: زمین و بودجه لازم برای احداث کتابخانه مرکزی در منطقه کوزه‌گری آماده شده و تنها نیاز به مصوبه شورای شهر است که با هماهنگی‌های صورت گرفته این مصوبه نیز هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز از تشکیل اتاق فکر در فرمانداری شیراز خبر داد و افزود: این اتاق فکر در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و.. فعالیت می‌کند.

وی از تدوین برنامه‌های بلندمدت و تاثیرگذار در شیراز نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مورد نظر شیراز را در چشم‌انداز پنج سال آینده ترسیم می‌کنند.

فرماندار شیراز در پاسخ به این سؤال که آیا فرمانداران بعدی این روند را ادامه می‌دهند گفت: آنچه اهمیت دارد ایجاد سیستم صحیح است و فرمانداران آتی نیز در صورتی که سیستم صحیح باشد ادامه می‌دهند.

زرین‌کلاه ادامه داد: بهره‌گیری از نظر مردم و دیدگاه‌های صاحب‌نظران نیز از جمله مواردی است که با جدیت در سال جدید پیگیری می‌شود.

به گفته وی حمایت جدی از بحث تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، تلاش در راستای رفع موانع احتمالی ارتقای احساس امنیت سرمایه‌گذاری، توجه به پروژه‌های صنعتی، افزایش سیستم نظارتی بر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بحث مقابله با مواد مخدر از جمله برنامه‌هایی محسوب می‌شود که مورد توجه فرمانداری در سال 91 است.

فرماندار شهرستان شیراز بر کاهش نزاع‌های خیابانی و ترویج قباحت و زشتی این درگیری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: این فرهنگ که نزاع خیابانی شجاعت افراد را بیانگر است باید با فرهنگ‌سازی از بین برود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فضا برای مجرمان ناامن می‌شود گفت: با برنامه‌های امنیتی که در دستور کار داریم فضا برای مخلان نظم و امنیت ناامن شده و مردم شاهد آسایش و آرامش بیشتری می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز بیان کرد: کسانی که سلاح غیرمجاز دارند تا چهارم اردیبهشت ماه امسال مهلت دارند سلاح خود را تحویل دهند در غیر این صورت مجازات سختی برای آن‌ها لحاظ می‌شود.

فرماندار شیراز گفت: پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری و هیئت دولت به شیراز، مسائل مربوط به معلولان، آموزش و پرورش و.. از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جدید با جدیت دنبال می‌شود.

وی در ادامه از ارتقای معاونت‌های فرمانداری از دو معاونت به سه معاونت خبر داد و گفت: به زودی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی تفکیک شده و یک معاونت جدید راه‌اندازی می‌شود.

به بعضی از دستور کارهای شورای شهر شیراز انتقاد دارم

فرماندار شیراز با بیان اینکه به بعضی از دستور کارهای شورای اسلامی شهر شیراز انتقاد دارم گفت: وظیفه فرمانداری در قبال شورای شهر شیراز تائید یا رد مصوبات شورا است و من به عنوان فرماندار به دستور کارهای شورای شهر شیراز انتقاد دارم.

وی تصریح کرد: باید برای شیراز تصمیمات مهم‌تر و جدی‌تری گرفته شود اما نظارت بر دستور کار شورا در حیطه وظایف فرمانداری نیست.

زرین‌کلاه اظهار داشت: در سال گذشته فرمانداری بسیاری از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز را رد کرد و در این راستا شورای شهر باید مصوباتی را اعلام کند که خلاف قانون و مقررات نباشد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز در مورد غیبت دو عضو شورای شهر شیراز و نامشخص بودن تکلیف یکی از اعضای حاضر در شورای شهر نیز تصریح کرد: برای دو عضو غایب هنوز رای قطعی توسط مراجع قضایی اعلام نشده، از این رو حضور اعضای علی‌البدل امکان ندارد اما در مورد دیگر عضو شورای شهر باید بگویم که وی هیچ مشکلی ندارد و حضورش در شورای شهر شیراز قانونی است.

افزایش بیش از 53 درصدی مشارکت مردم در انتخابات

فرماندار شیراز با اشاره به افزایش 53 درصدی مشارکت مردم در انتخابات مرحله نخست نهمین دوره انتخابات مجلس در شیراز بیان کرد: در مرحله نخست نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 177 هزار نفر نسبت به دور قبل در انتخابات شرکت کردند که این رقم افزایش 5.53 درصدی را به همراه داشت.

وی گفت: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و انتخابات با همان تعداد شعب اخذ رای مرحله نخست برگزار می‌شود.

زرین‌کلاه اظهار داشت: برای مرحله دوم انتخابات مجلس تنها سه شعبه اخذ رای مربوط به اقلیت‌ها حذف شده است.

وی از تخلفات انتخاباتی مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلام نیز سخن گفت و تصریح کرد: پنج پرونده به مراجع قضایی و شورای نگهبان ارجاع داده شده و به طور قطع این تخلفات در بررسی صلاحیت‌های افراد در انتخابات آتی تاثیر دارد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی به نفع کاندیداها نیست، ادامه داد: تخلفات صورت گرفته مربوط به کاندیداهایی بوده که رای نیاورده‌اند.

اسکان بیش از 6 میلیون مسافر در شیراز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز و تعامل مطلوبی که این ستاد با ارگان‌های دولتی برگزار کرده است، گفت: در شهر شیراز جمعیتی حدود 6 میلیون و  413 هزار و 290 نفر اسکان داده شدند.

فرماندار شیراز از آمار ورودی‌های شهر شیراز نیز سخن گفت و افزود: آمار ورودی‌های شیراز از 28 اسفند ماه 90 تا 13 فروردین ماه سال جاری بالغ بر 9 میلیون و 608 هزار و 931 نفر بوده است.

وی سپس با اشاره به آمار زائران حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) بیان کرد:حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) از 25 اسفند سال 90 تا 13 فروردین ماه سال جاری پذیرای 8 میلیون و 800 هزار زائر بود که نسبت به سال گذشته این رقم با افزایش 15 درصدی همراه بوده است.

زرین‌کلاه ادامه داد: در ایام نوروز 760 هزار نفر از حافظیه، 520 هزار نفر از سعدیه و 740 هزار نفر از تخت جمشید بازدید کردند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز در سال جاری با سال گذشته بیان کرد: در سال 91 با هماهنگی‌های صورت گرفته نسبت به ساماندهی نصب چادرهای مسافرتی اقدام شد و مسافران نوروزی در بلوارها و محورها اقدام به نصب چادر نکردند.

به گفته فرماندار شیراز در ایام نوروز در شیراز هیچ حادثه‌ای که منجر به فوت شود صورت نگرفت.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول