اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل پیشینه هنری در امر خوشنویسی

قزوین میزبان دوسالانه خوشنویسی شد

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی کشور گفت: قزوین به خاطر پیشینه تاریخی و ظرفیت بالای خوشنویسی میزبان دوسالانه خوشنویسی شد.

قزوین میزبان دوسالانه خوشنویسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، علی تن اظهار کرد: با توجه به اینکه دومین سالی است که این دوسالانه برگزار می‌شود تقریبا در عرصه ملی به خوبی نهادینه و در این دو سال هم بازتاب خوبی داشته و استقبال هنرمندان و آمار شرکت کنندگان امسال نیز گویای این مسئله است.

وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: با توجه به سیاست‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد در بحث تمرکززدایی از تهران دارد تصمیم بر این شد که میزبانی دوسالانه‌ها به استان‌ها داده شود.

معاون مدیرکل هنرهای تجسمی کشور افزود: توقع ما نسبت به امکانات موجود کمی بالاست اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین و هنرمندان این شهر همکاری خوبی داشته‌اند و امیدوارم در بحث پذیرایی از میهمانان خارجی نیز هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

وی در خصوص نحوه همکاری ارگان‌های مختلف در برگزاری این دوسالانه عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با کمک نهادها و ادارات دیگری که در برگزاری دوسالانه خوشنویسی دخیل هستند سعی کرده دوسالانه خوب و استانداردی را برگزار کند و در بخش بین‌المللی نیز مؤسسه فرهنگی اکو پشتیبانی این دوسالانه را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: دلیل انتخاب شهر قزوین به عنوان میزبان این دوسالانه دارا بودن پیشینه تاریخی و ظرفیت بالای این شهر در زمینه خوشنویسی و همچنین حضور بزرگان خوشنویسی ایران همچون درویش عبدالمجید طالقانی و میرعماد حسنی قزوینی است.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول