اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

نزدیکی والدین با فرزندان اهداف دشمن را ناکام می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر والدین با فرزندان خود دوست باشند دشمن در رسیدن به اهداف شومی مانند اعتیاد جوانان، ناکام می‌ماند.

نزدیکی والدین با فرزندان اهداف دشمن را ناکام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام مسعود دلاور صبح امروز در جمع دست‌اندرکاران همایش منطقه‌ای پیشگیری از اعتیاد در شهرستان آزادشهر اظهار داشت: روابط خوب و حسنه بین خانواده‌ها با هم که مورد تاکید دین اسلام است این فرصت را در اختیار همه اعضا می‌گذارد تا مشکلات خود را برای همدیگر بازگو کنند و برای حل آن به یک نتیجه مثبت و ایده‌آل نزدیک شوند و این چیزی است که می‌تواند فرزندان یک خانواده را از هم‌نشینی با رفقای ناباب دور نگه دارد و از کج‌روی قشر جوان و نوجوان ما که بیش از دیگران در معرض اعتیاد قرار دارند، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر یک ناهنجاری اجتماعی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد و برای درمان آن طرح و برنامه‌ای در نظر گرفته نشود به یک هنجار بزرگ تبدیل می‌شود و سلامت کل جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

این استاد حوزه اضافه کرد: قرار گرفتن ما در نزدیکی کشور افغانستان که بزرگترین کشور تولیدکننده موادمخدر در جهان است و داشتن مرزهای مشترک طولانی با این کشور باعث شده بخش زیادی از فکر و توجه مسئولان ما صرف مراقبت از سرمایه‌های انسانی و مالی در مقابل با قاچاقچیان مواد مخدر باشد به همین خاطر همه باید تلاش کنیم تا نتیجه‌ای که عاید می‌شود برای جامعه مفید واقع شود و به پاک بودن و پاک ماندن جامعه از معضل اعتیاد کمک کند.

دلاور با اشاره به راهکارهای دین مبین اسلام در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بیان داشت: اگر فرزندان ما مسجدی باشند، نماز اول وقت را به جا بیاورند، با ائمه اطهار دوستی داشته باشند، نسبت به سرنوشت نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور خود تعصب داشته باشند از اعتیاد دوری خواهند کرد، پس بچه‌های خود را با آموزش‌های دینی و راه زندگی و سنت پیامبران آشنا سازید تا از خطرات و برنامه‌های شیطانی دشمنان در امان بمانند.

وی اضافه کرد: شک نداشته باشید کشوری که در برابر جنگ تحمیلی موفق بوده، از تهاجم فرهنگی به سلامت عبور کرده، با جنگ نرم مبارزه جانانه‌ای داشته و جهانی را به حیرت واداشته است این بار هم در برابر طرح و برنامه‌های دشمن ایستادگی خواهد کرد و سربلند خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم متذکر شد: کسانی که از طریق تهیه و توزیع موادمخدر و فروش آن به مردم امرار معاش می‌کنند باید از خشم خدا بترسند و دنیای دیگران و آخرت خود را خراب نکنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول