اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی

توافقنامه اجرای خط 3 قطار شهری مشهد تصویب شد

خبرگزاری فارس: توافقنامه اجرای خط 3 قطار شهری مشهد در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در سال جاری به تصویب رسید.

توافقنامه اجرای خط 3 قطار شهری مشهد تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز در یک صد و چهل و یکمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد و نخستین جلسه علنی سال 91 توافقنامه اجرای خط 3 قطار شهری با سرمایه‌گذاری حدود 2 هزار میلیارد تومانی به تصویب رسید.

براساس این توافقنامه که در لایحه دوفوریتی ارائه شد، اجرای خط 3 قطار شهری مشهد به یک کنسرسیوم ایرانی خارجی واگذار شد.

بر این اساس شهرداری مشهد باید ظرف مدت چهار ماه قرارداد نهایی میان خود و این کنسرسیوم که شامل شرکت‌های "سرمایه‌گذاری رفاه" و "کیسون" است را برای اجرای خط 3 قطار شهری به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

سیدمحمد پژمان، شهردار مشهد در این جلسه اظهار داشت: در واگذاری اجرای خط 3 به این کنسرسیوم تمام اقدامات و شرایط در اجرای مناقصه بین‌المللی خط 2 لحاظ شده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

شهردار مشهد متذکر شد: خط 3 قطار شهری مشهد حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این کنسرسیوم شرایط خوب و مناسبی برای اجرای این پروژه دارد.

وی با اشاره به اینکه خوش‌بختانه وضعیت خط یک قطار شهری مناسب بوده است، گفت: اجرای خط 2 نیز با جدیت دنبال می‌شود و سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان در حوزه ریلی شهر مشهد هزینه شد.

شهردار مشهد به دلایل توقف اجرای مناقصه خط 3 قطار شهری در سال 90 اشاره کرد و افزود: ما می‌خواستیم پشتیبانی از خط 2 به مرحله قابل قبولی برسد که در حال حاضر پایداری و شرایط خوبی در خط 2 داریم و بهترین زمان برای اجرای عملیات خط 3 است.

سیدکمال سروی‌ها، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با دوفوریت لایحه شهرداری مخالفت کرد و گفت: پیشنهاد می‌دهم لایحه به صورت یک‌فوریتی اجرا شود چرا که با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در خط سه قطار شهری بهتر است تأمل بیشتری در این رابطه داشته باشیم.

هم‌چنین جواد داوودآبادی، رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد ضمن مخالفت با این لایحه عنوان کرد: عملیات اجرایی خطوط 3 و 4 قطار شهری باید از سال گذشته آغاز می‌شد و ما در حال توافق برای ترک تشریفات هستیم و نمی‌دانم آیا اجازه این کار را داریم؟

داوود‌آبادی افزود: شنیده بودم که عملیات اجرایی خط 3 قرار است به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران واگذار شود، ولی در حال حاضر که خط 3 را این‌گونه واگذار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم خط 4 نیز با همین روش به این قرارگاه واگذار شود تا آنها بابت سرمایه‌گذاری‌های خود در شهر مشهد متضرر نشوند.

اسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد به مخالفت با نظرات این دو عضو شورا پرداخت و تأکید کرد: اگر اجرای این پروژه با اعتبارات نقدی دولتی صورت می‌گرفت، می‌توانستیم نسبت به ترک تشریفات آن اعتراض کنیم، ولی اکنون جای هیچ بحثی نیست.

مفیدی با بیان اینکه هیچ شکی نسبت به ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء ندارم، تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء باید در ارتباط با خط 2 قطار شهری مشهد خود را به اثبات برساند و اگر توانست مطمئناً گزینه خوبی برای اجرای خط 4 است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: رأی به این تفاهم‌نامه سبب می‌شود که به امید خدا در نیمه اول سال جاری قرارداد خط 3 اجرا شود و دوفوریت آن هیچ منعی ندارد.

مفیدی افزود: رأی به ابطال مصوبه دولت در مورد تشکیل شهرستان بینالود جزو اختیارات ما نیست و به آن رأی می‌دهیم، ولی تعجب می‌کنم که می‌گویید اجرای این توافق‌نامه جزو اختیارات ما نیست.

غلامرضا بصیری‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه به صحبت‌های داوودآبادی واکنش نشان داد و اظهار کرد: تعجب می‌کنم که شورا را زیر سؤال می‌برید، ترک تشریفات نیاز به اجازه ندارد و خلاف قانون نیست، تازه دیگران باید برای کارهای خود از ما اجازه بگیرند.

غلامرضا زعیمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از لایحه شهرداری متذکر شد: این نخستین پروژه ترک تشریفات نیست و آخرین هم نخواهد بود، ضمن اینکه نباید کارهای مهم و حیاتی شهر را در یک پیمانکار انحصاری کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول