اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست استاندار قم و مسئولان توانیر مطرح شد

تاکید استاندار قم بر حل مشکل برق واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: در نشستی با حضور استاندار قم و مسئولان شرکت توانیر، مشکلات برق واحدهای صنعتی و پروژه‌های عمرانی مهم استان مورد بررسی قرار گرفت.

تاکید استاندار قم بر حل مشکل برق واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در این نشست اظهار داشت: با توجه به روند پرشتاب عمران و آبادانی استان و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ، تأمین برق واحدهای صنعتی و پروژه‌های عمرانی باید بر اساس زمان‌بندی مناسب مورد توجه جدی مسئولان توانیر باشد و هیچگونه تأخیری در این خصوص قابل قبول نیست.

استاندار قم با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته با مجموعه شرکت برق استان تهران، کار احداث پست‌های مورد نیاز و تامین برق شهرک محمود آباد باید به پایان می‌رسید، به مشکل برق واحدهای آماده بهره‌برداری اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل مشکل برق متوقف باشد و مسئولان توانیر باید هرچه سریع‌تر نسبت به تأمین برق این واحدها اقدام کنند.

موسی‌پور افزود: نظر به اهمیت مسئله انتظار داریم هر چه سریع‌تر مشکل برق شهرک‌های صنعتی محمود آباد و شکوهیه حل شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در تامین برق پروژه‌های مونوریل و فرودگاه بین‌المللی قم گفت: با توجه به اینکه فاز اول این دو طرح تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسند بنابر این تامین برق آن‌ها امری ضروری بوده و باید با سرعت پیگیری و عملیاتی شوند.

استاندار قم برآورد مجموع نیاز برق استان در بخش‌های مختلف عمرانی و صنعتی را 800 مگاوات عنوان و تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم برای تامین این میزان برق باید انجام شود.

موسی‌پور همچنین لزوم توجه به تامین برق پروژه‌های مسکن مهر استان را یاد آور شد و افزود: برق رسانی به واحدهای ساخته شده و یا در حال ساخت باید با جدیت و شتاب مضاعفی دنبال و تعهدات استان نیز انجام شود.

وی با اشاره به مشکل حادثه خیز بودن دیوار پست برق محله توانیر گفت: این پست مشکلات و مزاحمت‌های زیادی را برای ساکنین محله ایجاد کرده است که باید طی چند روز آینده برای حل این مشکل و عقب نشینی تاسیسات اقدام شود.

در این نشست مدیر عامل شرکت برق نیز در سخنانی وضعیت تامین برق استان قم در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان قم در سال 90 بیش از 500 مگاوات برق از شبکه سراسری استفاده کرده است.

حسینی از تنظیم برنامه سه ساله برق استان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این برنامه رفع نیازهای برقی استان به 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی با اشاره به مشکلات و تاخیر‌های به وجود آمده در تامین برق شهرک‌های صنعتی محمود آباد و شکوهیه گفت: برق شهرک محمود آباد حداکثر ظرف سه هفته آینده تامین و وارد مدار خواهد شد، همچنین پست برق شکوهیه نیز تا قبل از خرداد نهایی می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول