اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به طرح مجدد نامه هاشمی‌‌رفسنجانی به امام راحل(ره)

هاشمی به دنبال مدیریت جریان مقابل اصولگرایان است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی خراسان گفت: هاشمی‌رفسنجانی با طرح و انتشار مجدد نامه خود به امام راحل به دنبال مدیریت جریان مقابل اصولگرایان در آینده است.

هاشمی به دنبال مدیریت جریان مقابل اصولگرایان است

حسن قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: کارشناسان و دلسوزان نظام باید با توجه به این اصل که تنها فردی که صلاحیت و توانایی تصمیم‌گیری در مسائل حساس و حیاتی کشور و نظام را دارا است رهبر انقلاب می‌باشد، به اظهار و ارائه نظرات خود بپردازند.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی خراسان ادامه داد: فضای سیاسی جامعه باید به گونه‌ای باشد که ضمن فراهم ‌بودن امکان ارائه و بیان نظرات دلسوزان و مسئولان نظام، همه در راستای منویات و فرامین رهبر انقلاب گام برداشته و از هرگونه اظهار نظر مخالفت‌آمیز و مناقشه جویانه پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه باز بودن فضای اظهار نظرهای سازنده و دلسوزانه در جامعه موجبات رشد را فراهم می‌کند، اظهار داشت: باید فضای جامعه را آن‌قدر باز نگه داریم که همه کارشناسان دلسوز و خدمت‌گذار جامعه بتوانند ضمن موقعیت‌سنجی و زمان‌سنجی در ارتباط با مسائل اظهار نظر کنند و زمینه‌های سوءاستفاده و تعابیر مختلف را از میان بردارند.

قاسمی با اشاره به نامه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به بنیان‌گذار کبیر انقلاب در سال 1359 عنوان کرد: انجام این قبیل مسائل و رسیدگی به آنها برعهده رهبر انقلاب است و دلسوزان نظام پس از تقدیم و ارائه نظرات خود گاهاً به صورت محرمانه به رهبر، باید منتظر تصمیم‌گیری و واکنش ایشان باشند و تصمیم ایشان را با تمام وجود پذیرا شوند.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی خراسان افزود: با توجه به گذشت زمان زیادی از نامه مذکور و هم‌چنین بی‌جواب ماندن این نامه از سوی امام راحل(ره)، تحلیل و ارزیابی از نوع نگاه امام به آن امری مشکل و نیازمند توجه، دقت و بررسی زیادی است.

وی اظهار نظر در این زمینه را پیش‌‌داوری قلمداد کرد و اظهار داشت: شرایط زمانی نگارش نامه و هم‌چنین موقعیت کشور و جامعه در آن زمان مختص همان دوره است و با توجه به این نکته که امام راحل(ره) دارای شخصیتی بودند که فضا را برای ارائه نظرهای سیاسی فراهم می‌کردند، اظهار نظر در ارتباط با تأیید و یا رد نامه مذکور از جانب امام راحل(ره) پیش‌داوری محسوب می‌شود.

قاسمی در ارتباط با انتشار و طرح مجدد نامه هاشمی‌رفسنجانی به امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی و برداشت شخصی من، هاشمی‌رفسنجانی با طرح مجدد این نامه، به مرور قصد در مدیریت کردن جریان مقابل اصولگرایان در صحنه سیاسی جامعه برای ‌آینده را دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول