اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

باید به مبحث امنیت غذایی بیشتر پرداخته شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: باید مبحث امنیت غذایی بیشتر مورد توجه متولیان حوزه سلامت قرار بگیرد.

باید به مبحث امنیت غذایی بیشتر پرداخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کوروش ساکی صبح امروز در آیین نواختن زنگ سلامت که در محل کانون محبان ولایت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فاکتورهای موثر در امر سلامت افراد شیوه تغذیه است ولی به این موضوع تاکنون به طور شایسته پرداخته نشده لذا در این زمینه طرح‌هایی تدوین شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون کنترل چندانی روی مواد غذایی عمومی مردم اعم از گوشت، مرغ، ماهی، سبزی و ... وجود ندارد پس در این زمینه برنامه‌هایی برای اجرا تدوین شده است از طرف دیگر به طور مستمر بر مواردی مانند استفاده اندک از چربی و نمک فاقد ید تاکید می‌شود و مسئولان حوزه سلامت در تلاش هستند.

این مسئول به راه‌اندازی دفتر امور بیماری‌های نادر شعبه آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: بعضی بیماری‌ها به دلیل داشتن منشاء ژنتیکی مراحل درمانی و داروهای گران‌قیمتی را می‌طلبند بر این اساس دفتر مذکور برای زیرپوشش قرار دادن این بیماران راه‌اندازی شد و برای توسعه فعالیت این دفتر باید یک کلینیک درمانی در اختیارشان قرار داده شود که برای عملی شدن این موضوع باید سایر مسئولان و خیران همکاری کنند.

وی به تدوین یک طرح برای ارائه خدمات درمانی ارزان به بیماران زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد از طریق پرداخت کمک‌ هزینه درمانی و با بیمه کردن مددجویان بخش زیادی از هزینه درمانی را تقبل می‌کند ولی هزینه‌های موجود بر عهده مددجو نیز در بعضی موارد بسیار هنگفت است.

ساکی اظهار داشت: طرحی برای حمایت بیشتر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تدوین شده است که به زودی این طرح برای اجرا در گستره استانی با حضور مسئولان به بهره‌برداری خواهد رسید پس امیدواریم گام موثری در ارتقای سطح سلامت و بهداشت اقشار مختلف جامعه برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هفته سلامت را فرصت مغتنمی برای بررسی وضعیت جسمی و روحی افراد دانست و خاطرنشان کرد: در این هفته اقشار مختلف جامعه باید بیش از پیش عوامل موثر در سلامتی خود را مورد توجه قرار دهند تا برای رعایت کردن این قبیل فاکتورها گام‌های بلندی برداشته شود به دنبال آن زمینه برای توسعه همه‌جانبه فراهم شود زیرا طبق شعار سازمان بهداشت جهانی انسان سالم محور توسعه پایدار است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول