اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در جلسه شورای اداری شهر قم ـ 1

تبیین پیشرفت‌های نظام بهترین پاسخ به منفی‌بافان است‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: لازم است گام‌های مثبتی که مسئولین پس از انقلاب برداشته‌اند، برای مردم شرح داده شود تا مردم از این جهش رخ داده با خبر باشند و منفی‌بافان جواب خود را بگیرند.

تبیین پیشرفت‌های نظام بهترین پاسخ به منفی‌بافان است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهر قم در مدرسه امیرالمومنین(ع) ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: بنده بیش از 60 سال است که در قم زندگی می‌کنم و این نخستین بار است که تمام مسئولان استانی را در یک جا می‌بینم که برنامه‌های انجام شده را مرور می‌کنند و برای آینده تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: این جلسات باید خیلی پیش از این برگزار می‌شد تا فکرها و دل‌ها به هم نزدیک شود و نیروها یکدیگر را تقویت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به گزارش استاندار از اقدامات انجام شده در استان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، ابراز داشت: همه این مطالب بسیار امیدوار کننده است و نشان می‌دهد انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست، بلکه در تمام زمینه‌های اجتماعی، بهداشتی، صنعتی و عمرانی تحول ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات نشان‌دهنده حقانیت انقلاب اسلامی است، گفت: لازم است گام‌های مثبتی که مسئولین پس از انقلاب برداشته‌اند، برای مردم شرح داده شود تا مردم از این جهش رخ داده با خبر باشند و منفی‌بافان جواب خود را بگیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این اطلاع‌رسانی‌ها که سبب امیدواری مردم می‌شود باید به شکل هنرمندانه برای مردم بیان شود.

وی ادامه داد: برای اینکه یک مسئول در قم بتواند خوب تصمیم بگیرد باید بداند که قم کجاست و چه جایگاهی دارد.

این مرجع تقلید افزود: قم یک شهر عادی نیست، بلکه ام‌القرای جهان تشیع است و بزرگترین حوزه علمیه دنیای اسلام و صد مرکز پژوهشی در این شهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اضافه بر این سالانه 18 میلیون ‌زائر و مسافر سالانه به قم مسافرت کرده و از این شهر دیدن می‌کنند و این موضوع کمی نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشت: پیام‌هایی که از قم به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کند در تحولات جهانی کارساز است و مشاهده می‌کنیم که مسلمانان جهان از علمای قم انتظار دارند در شرایط مختلف اظهار نظر کنند.

وی اضافه کرد: اگر به تاریخ قم نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم این شهر از زمان ائمه معصومین(ع) مرکز محبان اهل ‌بیت(ع) و مورد عنایت این بزرگواران است.

این مرجع تقلید افزود: خدمت در شهر قم ثوابی چندین برابر از دیگر موقعیت‌ها دارد و در روایات اسلامی نیز به این موضوع اشاره شده که شهر قم در آخرالزمان از دیگر شهرها متمایز خواهد بود.

وی گفت: در شهر قم حدود 50 هزار طلبه دینی درس می‌خوانند که 10 هزار نفر از این افراد از صد کشور جهان در این شهر گرد هم آمده‌اند و علوم اهل‌ بیت(ع) را فرامی‌گیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشت: مدتی است که بزرگان دینی در قم به این نتیجه رسیده‌اند که فرستادن طلبه از ایران به خارج از کشور نتایج مطلوب را ندارد بلکه باید از کشورهای مختلف افراد مستعد را به قم بیاوریم تا تربیت شوند و در شهرها و کشورهای خود منشأ برکت باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ولایت گفت: این شبکه وظیفه‌اش رساندن مکتب اهل ‌بیت(ع) به جهان است و این‌گونه اقدامات نتایج بسیار مثبتی دارد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: قم باید یک الگوی کامل از یک شهر مذهبی و مرکز علم که خاستگاه انقلاب نیز هست، باشد و از نظر ظاهر و باطن برازنده این القاب جلوه‌گر شود.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب در شهر قم اقدامات مثبت بسیاری انجام شده اما هنوز به جایی که باید نرسیده‌ایم و دلیل این امر بی‌توجهی به این شهر در زمان طاغوت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: مسئولان قم باید جفاهایی که به این شهر شده است را جبران کنند و در عین حال برای رسیدن به پیشرفت درخور این مردم تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته آسیب‌هایی در شهر قم هست که باید برای جبران آنها تلاش کرد و موضوع اعتیاد یکی از این مسائل است.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول