اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

طرح زوج و فرد خودروها در ارومیه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح زوج و فرد پلا‌ک‌‌های خودروها از ابتدای اردیبهشت‌ماه در ارومیه آغاز می‌شود.

طرح زوج و فرد خودروها در ارومیه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید جواد محمودی ظهر امروز در جلسه اعضای شورای ترافیک استان که در سالن جلسات ساختمان 2 استانداری برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی شهر ارومیه، رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: این طرح ابتدا به مدت دو ماه به صورت آزمایشی در خیابان امام که پرترددترین قسمت شهر است اجرا می‌شود.

به گفته این مسئول تمام ساکنان، بازاریان و پزشکانی که در محدوده اصلی طرح دارای منزل یا محل کسب هستند باید شناسایی و کارت تردد برای آنها صادر شود.

محمودی اظهار داشت: این کارت باید طوری در ماشین‌ها نصب شود که برای پلیس قابل رؤیت شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: برای آغاز اعمال محدوده ترافیکی در ارومیه و اجرای طرح زوج و فرد پلاک‌های خودروها اطلاع‌رسانی ضروری است.

وی در ادامه از آمادگی مسئولان برای اجرای این طرح را خواستار شد و اظهار داشت: تمام ارگان‌ها اعم از تاکسیرانی و اتوبوسرانی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و استانداری با شهرداری همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

محمودی افزود: رسانه‌ای شدن طرح زوج و فرد پلاک‌ها از مدت‌ها پیش آغاز شده و نصب بنر در قسمت‌های مختلف شهر ارومیه و ارسال پیام کوتاه از هفته دیگر به صورت گسترده آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح زوج و فرد در خیابان‌های مرکزی ارومیه را باید یکی از طرح‌های قابل توجه مدیریت ترافیک شهری دانست.

به گفته این مسئول در ابتدای اجرای طرح باید با بررسی جوانب مختلف طرح، اشکالات آن را احصا و در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی برای بهبود عبور و مرور شهری به ویژه در محدوده مرکزی شهر گفت: در سال جاری می‌توان با لحاظ تمام موارد و بسیج امکانات، ارومیه را به شهری با مؤلفه‌های ترافیکی مناسب تبدیل کرد.

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه اظهار داشت: 9 هزار نفر در قالب 2 هزار و 200 خانوار در خیابان امام و اطراف آن زندگی می‌کنند که بیشتر آنها فعالیت‌های تجاری انجام می‌دهند.

جواد شریف‌نژاد با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد پلاک‌ها ترددهای مجازی را کاهش می‌دهد افزود: باید برای اجرای این طرح تمام جوانب را بررسی کرد به طوری که بتوان تبعات ناشی از اجرای آن را کنترل کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول