اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

70 میلیون تومان کتاب با شیوه "کتاب من" وارد کتابخانه‌های یزد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: سال گذشته با اجرای طرح "کتاب من" بیش از 70 میلیون تومان کتاب وارد کتابخانه‌های یزد شد.

70 میلیون تومان کتاب با شیوه "کتاب من" وارد کتابخانه‌های یزد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین پارساییان پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از اتصال همه کتابخانه‌های شهری و روستایی این استان به اینترنت پرسرعت خبر داد.

وی افزود: هم‌اکنون 40 درصد کتابخانه‌های استان یزد به شبکه اینترانت استانی متصل هستند.

پارساییان با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های استان یزد عنوان کرد: راه‌اندازی بخش کودک در 53 کتابخانه استان برای جذب بیشتر کودکان و نونهالان به کتاب‌خوانی از اقدامات مثبت فرهنگی سال 90 بود که با اختصاص بودجه لازم، شاهد بهبود کیفی بخش‌ کودک کتابخانه‌ها در سال 91 خواهیم بود.

وی بیان کرد: در راستای تقویت فضای معنوی کتابخانه‌ها، طرح بلال (نصب دستگاه‌های اذان‌گو) در 15 کتابخانه استان و 9 کتابخانه شهرستان یزد اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد برگزاری دوره‌های آموزشی فنی کتابداران، برگزاری جشن کتاب با محوریت تقدیر از کتابداران استان، راه‌اندازی کانون‌های ادبی کتابخانه‌ها و اجرای نشست متنوع فرهنگی و ادبی را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده توسط کتابخانه‌های عمومی استان یزد ذکر کرد.

پارساییان خاطرنشان کرد: اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌های عمومی استان یزد روند موفقی داشته است و در سال 90 بیش از 70 میلیون تومان کتاب از طریق این سامانه تهیه و به منابع کتابخانه‌ها افزوده شده است.

معاون فرماندار یزد نیز در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه کتابخانه‌های عمومی استان یزد در بیشتر شاخص‌ها دارای رتبه برتر در کشور است، اظهار داشت: این مهم در سایه تلاش‌های اعضای انجمن‌ها و کارکنان کتابخانه‌ها به دست آمده است.

عسکرزاده بیان کرد: امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و مجموعه فرمانداری نیز در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این مراسم بیان کرد: جلسات انجمن شهرستان خروجی‌های خوبی داشته و بیشتر مصوبات آن اجرایی شده است که این امر نشانگر دید مثبت اعضای انجمن به ویژه شهرداران و اعضای شورای شهر نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی است.

محسن رفیعی عنوان کرد: در سال جدید تقویم برگزاری جلسات انجمن را تهیه خواهیم کرد تا همه جلسات در موعد مقرر برگزار شود.

رفیعی از قشر زحمتکش کتابدار نیز به عنوان خادمان گمنام عرصه کتاب و کتاب‌خوانی یاد کرد و خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت رفاهی آنان شد.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان استان یزد نیز در این جلسه یادآور شد: بیشتر مراجعان کتابخانه‌ها قشر جوان و نوجوان هستند که باید به این امر توجه داشت و پیوند شایسته‌ای بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها برقرار کرد.

محمدعلی دست‌افشان، جذاب شدن محیط کتابخانه‌ها و تأمین نیازهای اولیه کتاب‌های مورد درخواست اعضاء را برای جذب جوانان به کتاب‌خوانی ضروری دانست.

وی تصریح کرد: البته باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، مطالعات اقشار مختلف جامعه را هدفمند کرد تا نیازهای هر قشر به درستی تأمین شود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول