اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شایق تاکید کرد

مردسالاری و زن‌سالاری آفت اصلی کانون خانواده‌های ایرانی

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مردسالاری و زن‌سالاری هر دو از نظر اسلام مردود بوده و آفت اصلی کانون خانواده‌های مسلمان ایرانی به شمار می‌آیند.

مردسالاری و زن‌سالاری آفت اصلی کانون خانواده‌های ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق صبح امروز در جمع جوانان آذربایجان‌‌شرقی افزود: مردسالاری برجای مانده از بدعت‌های قدیمی و زن‌سالاری برآمده از فرهنگ منحط غربی، هر دو به یک اندازه کانون گرم خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کنند از این رو آنچه باید مدنظر کارشناسان اجتماعی و برنامه‌ریزان اقتصادی ـ سیاسی قرار گیرد،«خانواده‌محوری» است.

وی تصریح کرد: باید بر مبنای این واقعیت اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و دینی، احترام متقابل و تعامل و تعادل پی‌ریزی شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط اگر در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری، «خانواده» را طبق توصیه‌های حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری محور اصلی مباحث قرار داده و تبعات اجرای تصمیمات و برنامه‌های کلان بر روی خانواده‌ها را مدنظر قرار دهند، در آن صورت بخش اعظمی از مشکلات و مسائل فراروی جامعه حل خواهد شد.

شایق در ادامه با اشاره به کاهش تعداد کرسی‌های «زنان» در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گفت: طی سالیان اخیر، شاهد کاهش تعداد نمایندگان زن در قوه قانونگذاری کشور بودیم به گونه‌ای که تعداد 14 نماینده زن حاضر در مجلس ششم به 13 نماینده در مجلس هفتم و به هشت نماینده زن در مجلس هشتم کاهش یافته است و این امر به طور قطع بر روی تصمیمات اتخاذ شده در مورد خانواده‌ها و جامعه بزرگ و تاثیرگذار زنان کشور تاثیر داشته است.

وی در ادامه به آمار نمایندگان زن راه‌یافته به مجلس نهم در دور اول انتخابات اشاره کرد و افزود: از میان خیل عظیم کاندیداهای زن در این دوره، تنها سه نماینده به مجلس راه یافته است که با توجه به مجموع آرمان‌ها و اهداف زنان جامعه انقلابی این تعداد کافی به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم در ادامه بر حضور پرشور زنان و دختران همگام و همراه با مردان جامعه در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در 15 اردیبهشت ماه امسال در برخی مناطق کشور و از جمله در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو برگزار می‌شود، تاکید کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول