اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد

تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان کردستان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از تدوین سند جامع پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان کردستان با دربرگیری بیش از 300 برنامه متنوع خبر داد.

تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسلیم کریمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار داشت: به منظور ساماندهی امور مبارزه، پیشگیری و درمان در حوزه مواد مخدر استان و با تلاش همه جانبه دستگاه‌های متولی امر در این حوزه و جلسات متعدد کارشناسی خوشبختانه سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان تدوین شد.

وی افزود: در این سند جامع بیش از 300 برنامه متنوع در حوزه‌های علمی و پژوهشی، آموزشی و پیشگیرانه در نظر گرفته شده است.

سلیمی از برنامه‌‌ریزی این شورا برای استفاده نظام‌مند از طرح‌های خلاقانه دانشجویان، نخبگان علمی و صاحبان فکر و اندیشه و همچنین طرح‌های پیشنهادی تشکل‌های مردم نهاد در امر مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر خبر داد.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از انعقاد تفاهمنامه این شورا با دانشگاه کردستان در خصوص برگزاری دوره تکمیلی تربیت متخصص پیشگیری از اعتیاد توسط مرکز مشاوره دانشگاه کردستان خبر داد.

وی افزود: برگزاری دوره تکمیلی تربیت متخصص پیشگیری از اعتیاد و همچنین 9 کارگاه آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه و برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد از مفاد این تفاهمنامه به شمار می‌آید.

وی به برگزاری 7 دوره آموزشی شش ساعته برای کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: علاوه بر این دوره‌ها، در بهمن ماه سال 90 نیز 3 دوره آموزشی برای پرسنل نظامی و بسیج و یک دوره آموزشی برای مرزبانی گمرکات برگزار شد.

کریمی خاطرنشان کرد: قرارداد اجرای 18 طرح پیشگیری اجتماع‌محور نیز منعقد شده و هم‌اکنون این طرح‌ها عملیاتی شده‌اند.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به حمایت شورای هماهنگی این استان از 8 پایان‌نامه در زمینه پیشگیری از اعتیاد، ارزیابی طرح‌های پیشگیری و درمان اظهار داشت: CBO هنرمندان فیلمساز نیز با کمک شورای هماهنگی استان اقدام به تهیه فیلم کوتاهی در خصوص پیشگیری از اعتیاد نموده که این اثر هنری نیز در مرحله تدوین نهایی است.

وی با تأکید بر لزوم تعامل نهادهای متولی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: استفاده از مشارکت مردمی در راستای پیشگیری و مبارزه با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی امری اجتناب‌ناپذیر بوده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول