اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

دشمن میدان اصلی نبرد را در عرصه‎ اقتصادی هدف‎گذاری کرده است

خبرگزاری فارس: در حال حاضر دشمن میدان اصلی نبرد را عملاً در عرصه‎های اقتصادی هدف‎گذاری، طراحی و تعریف کرده است.

دشمن میدان اصلی نبرد را در عرصه‎ اقتصادی هدف‎گذاری کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان از سال 1373 مقام معظم رهبری برای تحقق چشم‌انداز 1404 هر سال را به نامی با اولویت‎هایی که نظام نیاز دارد نامگذاری کرد تا تابلویی برای ادامه راه و مسیر دولتمردان باشد.

نامگذاری‌ها از سال 1373 تاکنون بدین ترتیب بوده است:

1373 وجدان کاری، انضباط اجتماعی، 1374 انضباط اقتصادی و مالی، 1375 کار سازنده، 1376 صرفه‌جویی، 1377 صرفه‌جویی، 1378 امام خمینی (ره)، 1379 امام علی(ع)، 1380 رفتار علوی، 1381 عزت و افتخار حسینی، 1382 نهضت خدمتگزاری، 1383 پاسخگویی، 1384 همبستگی ملی و مشارکت عمومی، 1385 پیامبر اعظم(ص)، 1386 اتحاد ملی و انسجام اسلامی، 1387 نوآوری و شکوفایی، 1388 حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، 1389 همت مضاعف و کار مضاعف و 1390 به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد.

و اما سال 1391 نیز به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد تا دغدغه‎های مقام معظم رهبری به خوبی رخ نشان دهد، با بررسی اجمالی نام‎های تعیین شده برای هر سال به این نتیجه می‎رسیم که مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی و رشد و توسعه آن برای رسیدن به آرمان‎های ایران اسلامی تاکید داشته و دارد.

انقلاب اسلامی ایران از بدو تاسیس تاکنون شاهد توطئه‎های بسیاری از سوی دشمنان خود بوده است چرا که ملت ایران سیاست خود را بر مبنای نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی بنا کرده‎اند و پس از آن نیز انسان‎های آزادی‌خواه بسیاری از آن تبعیت کردند و به دنبال پیاده ساختن این الگو در کشورهای خود شدند، لذا حال که 33 سال از انقلاب مردمان آزاده ایران می‎گذرد با بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمده بیش از گذشته احساس خطر می‎کنند.

چرا که به قول ساموئل هانتینگتون نظریه‌پرداز آمریکایی، نظام لیبرال دموکرات به انتهای خط رسیده و در مواجهه با تمدن شرقی و اسلامی به نابودی کشیده می‎شود و آنچه که تحولات امروز دنیا را رقم می‎زند باعث شده تا دشمن بیش از گذشته احساس خطر کند.

اما سلحشوران جمهوری اسلامی ایران و ملت فهیم و جان برکف این آب و خاک همیشه در طول تاریخ نشان داده‎اند که همچنان بر بیعت خود ایستاده‎اند و ولایت‎پذیری را توتیایی چشم کرده‎اند تا از گزند طوفان‎های سهمگین استکبار در امان بمانند.

استکبار پس از سال‎ها نبرد و درگیری مغرضانه با اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی بر اساس نتایج دریافتی از میدان‎های جنگ سخت و نرم (جنگ تحمیلی، ترورهای کور و هدفمند و اطلاعاتی و ترورهای شخصیتی، فتنه‎گری و تهاجم فرهنگی و روانی و ...) در کنار تمام صحنه‎ها، در حال حاضر میدان اصلی نبرد را عملاً در عرصه‎های اقتصادی هدف‎گذاری و طراحی و تعریف کرده و برابر محاسبات ما مقدورات و عوامل و نوچه‎های منطقه‎ای و جهانی‎اش را به تصور به زانو درآوردن ملتی مقاوم و شکستن الگوی اسلامی، ایرانی وارد خطوط اول مبارزه اقتصادی کرده است.

شیوه تعیین شده استکبار تضعیف تولید، کاهش درآمد و سرانه ملی و بر هم زدن تعادل مالی و پولی نشانه‌گیری و آماج قرار دادن مؤلفه‎ها و منابع اصلی تامین بودجه سالانه کشور و افزایش سطح بیکاری و بر هم زدن ثبات بازار کار و سرمایه و خارج کردن فعالیت‎ها از سیستم مدار علمی برنامه‎ریزی بلندمدت اقتصادی و ضربه به آستانه تحمل و آشفته کردن روان جامعه دینی و نهایتاً عصبی و احساسی کردن و ایجاد فضاهای بحرانی و مدیریت آن به سمت حصول نتایج اصلی و به اصطلاح شکست اسلام ناب محمدی (ص) و استکبارستیز است.

مدتی است که استکبار با شعار تحریم‎های گزنده و فلج‌کننده و با تلفیق ابزارهای روانی، هر از چند گاهی خطوطی از جبهه‎های خودی را مورد عملیات آفندی خویش قرار می‌دهد یک روز تحریم بنزین مورد نیاز کشور، یک روز تحریم بانک مرکزی، یک روز... و امروز تحریم نفتی را مطرح و مانور می‎دهد! فرماندهان و طراحان خطوط میدان‎های نبرد استکبار هر روز با اطلاعات و آگاهی‎های جدید و آنالیز توانمندی‎های کشورمان با تنوع ابزارهای پیشرفته سعی بر شناسایی نقاط ضعف و روزنه آسیب‌پذیری‎های ما را دارند تا نهایت اثرگذاری اقدامات خویش را ناظر باشند.

و همه این‎ها حکایت از این دارد که دشمن در برابر این ملت به زانو درآمده و هر چه در بساط دارد را رو می‎کند تا بتواند در این آشفته بازاری که ایجاد می‎کند به روزنه‎ای دست یابد و اهداف پلید و خصمانه‎اش را پیاده سازد.

غربی‎ها بعد از رنسانس تاکنون بسیار از حقوق بشر گفته‎اند و از رؤیا‎های شیرین انسانی دم زده‎اند، اما آنچه محقق شده در نظام‎های لیبرال و کمونیسم چیزی جز این نبوده که هدف وسیله را توجیه می‎کند و از تمام ابزارها استفاده کردند تا دیگر ملت‎ها را چپاول کند.

و امروز کشوری در دنیا برابر زیادی‌خواهی استکبار قدعلم کرده و نخواهد گذاشت که آنها با هر وسیله‎ای حیثیت انسان‎ها را زیر سوال ببرند و آزادی را به مسلخ کشند.

دشمن امروز عجز و ناتوانی خود را بیش از گذشته حس می‎کند چرا که دستش رو شده و تبلیغات پرزرق و برق و سرمایه‎های هنگفت دیگر تاثیر خود را از دست داده و ملت‎های جهان به دنبال ندای آزادی هستند، آزادی که در انسانیت خلاصه می‎شود نه شهوات حیوانی.

و در این مسیر رزمندگان و سلحشوران خطوط دفاع خودی وظیفه دارند که با هوشمندی و بیداری گوش به فرمان فرمانده عالیقدر صحنه دفاع و رزم خود باشند فرمانده این میدان رهبر فرزانه و هوشمند با اشرافیت تمام بر عقبه‎های محسوس و نامحسوس میدان و خطوط نبرد و با نگاهی عمیق، عمق باورهای کینه‌توزانه دشمن و اتاق‎های فکر و پازل‎های هدف‎گذاری و برنامه‌ریزی‎های آنان را مورد رصد داشته و با توانمندی اعتقادی و مقدورانه و ابزار بومی به روز شده جبهه خودی به طراحی و هدف‎گذاری و تعیین شیوه‌های آفندی و پدافندی می‎پردازند فرمانده‎ای که پاک‎ترین و با خلوص‎ترین و فداکار و باوفاترین و نزدیک‎ترین اشخاص موجود در کره خاکی به آرمان‎های بلند امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر و صادق و مهربان به امت با همت خویش است و هم اوست که مقرب‌ترین به مولا و مقتدایش یعنی امام عصر(عج) است.

و آنچه تاکنون در ایران اسلامی محقق شده است به دلیل وجود رهبری مقتدر و هوشمند بوده، رهبری که همچون پدری دلسوز پا به عرصه میدان گذاشته و اجازه نمی‎دهد که هیچ یاوه‎گویی ارزش‎های این نظام را به خاطر زیاده‌خواهی‎های حیوانی خود به نابودی بکشاند و با سخنان شیوای خود همیشه ترس بر اندام دشمنان می‎اندازد.

مسئولان باید منویات رهبری را برای تحقق اهداف نظام در دستور کار خود قرار دهند و اینگونه نباشد که تنها از آن برای مسائل شخصی و پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

ایران نیروی انسانی بسیار توانمندی دارد و طبق گزارشات کشورهای غربی در تولید شاخص علمی در سال گذشته توانسته رتبه اول را در دنیا کسب کنند این مردمان با داشتن مسئولان دلسوز همیشه لایق این هستند تا در عرصه جهانی و منطقه‎ای در ردیف اولین‎ها باشند.

مسئولان باید در حال حاضر اولویت اول کشور را میدان و جنگ اقتصادی بدانند و هر کدام بر اساس باور و اعتقاد دینی و ارزش و انقلابی خویش، به عنوان تابعیت از نایب برحق امام زمان(عج) و ولی امر خویش تکلیف‌مدارانه و با تدبیر خود را در خطوط اول نبرد قرار دهند و از هیچ کوشش در به خدمت گرفتن عِده و عُده دریغ نورزند.

کانون و اتاق‎های فکر مبتنی بر علوم این جنگ باید با شناخت مکاتب اقتصادی و تئوری‎ها و نظریه‎های تجربه شده در جهان و منابع دینی و تطابق و کشف تعارضات آن و حذف مغایرت‎ها با باورهای اعتقادی ملت ما، به بومی‌سازی نبرد نامتقارن و ناهمطراز بپردازند و فرماندهان این میدان اساتید دانشگاه‎های تخصصی اقتصادی و اجتماعی و حوزه‎های علمیه... هستند که مانند سایر عرصه‎های تکنولوژی‎های هسته‎ای و نانو و بیوتکنولوژی... با به کارگیری از استعدادهای سرشار از ایمان انقلابی جوانان کشور به کشف زمینه‌های بالقوه آفندی و پدافندی اقتصادی مبادرت کنند.

آنچه که بر اطمینان و ضریب موفقیت ما استحکام می‎بخشد توانمندی علمی است همان‌طور که رهبر فرزانه فرمودند: العلم سلطان ! در این زمینه نیز صادق است نبردی ظریف هوشمندانه با به کارگیری منابع و فرصت‎ها و کاهش نقاط ابهام و افزایش تولید و خلاقیت‎ها و نوآوری‎ها و فتح سنگر‎ها و خاکریزهای تامین منافع و درآمد تهدیدناپذیر و ثبات سرمایه ملی و افزایش توانمندی‎ها مالی و پولی و... بستن بودجه‌های سالانه کشوری بر پایه اقتصاد بدون نفت و پلمپ ذخایر تجدیدناپذیر و به کارگیری آن در خطوط آفندی علیه استکبار و تولید سرمایه‎های سرشار و پایدار اقتصادی به منظور رفع فقر و کاهش شکاف درآمد و هزینه‎ها و افزایش رفاه عدالت اجتماعی و کمک به بیداری اسلامی ملل مستضعف و زمینه‌سازی برای حکومت آخرین ذخیره الهی، فقط با حرکت شجاعانه در هندسه طراحی شده نبرد اقتصادی پدافندی و آفندی رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متصور است رزمندگان این جبهه و لشگریان صاحب الزمان (عج) در آماده‌باش کامل و برای نبردی لایه به لایه در عرصه اقتصای کمربندها و بندهای پوتین خویش را سخت سفت کنند تا یکبار دیگر شیرینی شکست استکبار را تجربه کنند.

===============

یادداشت: محمد رجایی

==========

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول