اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشته پرش با نیزه

ربانی برای کسب سهمیه المپیک لندن آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: دوومیدانی‌کار ارزنده کشورمان برای کسب جواز حضور در المپیک 2012 لندن در رشته پرش با نیزه آماده می‌شود.

ربانی برای کسب سهمیه المپیک لندن آماده می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم ناکامی در کسب مدال از رقابت‌های رشته پرش با نیزه پیکارهای قهرمانی مردان آسیا در ژاپن، عدم کسب نتیجه در یونیورسیاد جهانی دانشجویان و موفق نشدن در کسب مدال از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در چین همگی انگیزه‌های محمدمحسن ربانی برای جبران ناکامی‌های خود و کسب سهمیه المپیک 2012 لندن است.

دوومیدانی‌کار قمی که در سال‌های اخیر ورزشکار برتر رشته پرش با نیزه مسابقات دوومیدانی در میادین داخلی و خارجی برای کشورمان بوده است، در ماه‌های اخیر و به خصوص در روزهایی که به المپیک لندن نزدیک می‌شود، خود را در تمرینات مستمر برای کسب ورودی المپیک آماده می‌کند.

ربانی در آخرین رقابت رسمی خود در رشته پرش با نیزه در پیکارهای دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در کشور چین با حریفان خود به رقابت پرداخت که در نهایت در بین برترین‌های جدول رده‌بندی نهایی این رشته قرار نگرفت.

از سوی دیگر در مسابقات دوومیدانی بیست و ششمین دوره یونیورسیاد جهانی دانشجویان که با رقابت ورزشکاران در ماده پرش با نیزه رشته دوومیدانی پیگیری شد، محمدمحسن ربانی ورزشکار ارزنده پرش با نیزه کشورمان به مقامی دست پیدا نکرد.

رقابت‌های ماده پرش با نیزه مسابقات دوومیدانی بیست و ششمین دوره یونیورسیاد دانشجویان در حالی با ناکامی ربانی به پایان رسید که این رقابت‌ها با حضور بیش از 13 هزار ورزشکار از 152 کشور جهان از 21 مرداد تا اول شهریورماه در شنژن چین برگزار می‌شود.

محمدمحسن ربانی در رقابت‌های پرش با نیزه مسابقات دوومیدانی یونیورسیاد جهانی در شهر شنزن کشور چین و در ماده پرش با نیزه با پرشی به طول پنج متر در رده نهم گروه خود قرار گرفت و از گردونه مسابقات حذف شد.

این ناکامی برای ربانی در حالی رقم خورد که پیش از این در نوزدهمین دوره پیکارهای دوومیدانی قهرمانی رده سنی بزرگسالان مردان آسیا که با شرکت برترین دوومیدانی‌کاران کشورمان و سایر کشورهای قاره کهن در ژاپن برگزار شد نیز مقام درخور توجهی کسب نکرد.

در این مسابقات که در شهر کوبه ژاپن برگزار شد محمدمحسن ربانی در رشته پرش با نیزه که سابقه کسب عنوان قهرمانی مسابقات مردان آسیا را در سال 2007 دارد، در پیکارهای سال 2011 نتوانست از اعتبار خود دفاع کند.

ربانی که در سال‌های اخیر مرد اول رشته پرش با نیزه در مسابقات مختلف داخلی و برون‌مرزی بوده است و رکورددار پرش با نیزه کشورمان محسوب می‌شود، در مسابقات دوومیدانی قهرمانی مردان آسیا در ژاپن مقامی بهتر از هشتم به دست نیاورد و تنها تفاوت وی با رقابت‌های جهانی دانشجویان این بود که در مسابقات جهانی دانشجویان نهم شد.

ربانی که با کسب رکورد پنج متر و 20 سانتی‌متر و کسب مقام قهرمانی پیکارهای جایزه بزرگ کشور و انتخابی تیم ملی به عنوان ملی‌پوش ماده پرش با نیزه راهی پیکارهای قهرمانی آسیا شده بود، در این رقابت‌ها نتوانست حد نصاب خود را نیز به ثبت برساند.

در مسابقات رشته پرش با نیزه رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی مردان آسیا در ژاپن، محمدمحسن ربانی با ثبت رکورد چهار متر و 90 سانتی‌متر به عنوان هشتمی رضایت داد تا برای چهارمین سال متوالی از کسب مدال در مسابقات آسیایی باز بماند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول