اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

حضور به موقع در صحنه ویژگی امدادگران موفق است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: حضور به موقع در صحنه حوادث مهم‌ترین ویژگی امدادرسان‌های موفق قلمداد می‌شود.

حضور به موقع در صحنه ویژگی امدادگران موفق است

یحیی زینال‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در 15 روز گذشته به دلیل قرار داشتن در تعطیلات نوروزی روزهای پرکاری پشت‌ سر گذاشته‌اند اظهار داشت: امدادرسانی سریع، به‌هنگام و مطلوب به حادثه‌دیدگان مهمترین وظیفه نیروهای امدادی هلال احمر قلمداد می‌شود که برای نهادینه کردن این نوع تفکر بین امدادگران تلاش می‌شود.

وی تصریح کرد: رعایت حد استاندارد فاصله زمانی از اعلام تا حضور در بالین حادثه‌دیده از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا در صدد هستیم این مسئله به‌عنوان یکی از فاکتورهای مؤثر در کیفیت خدمت‌رسانی همیشه مورد توجه قرار بگیرد چه بسا انسان‌های زیادی از مرگ حتمی نجات پیدا کنند.

این مسئول به تجهیز ناوگان خودرویی هلال احمر اشاره کرد و گفت: در ابتدای ماه جاری چهار دستگاه خودروی نجات جدید به ناوگان امدادی استان اضافه شد به طوری که برای تهیه و تجهیز کردن هر یک از این خودرو‌ها اعتباری بیش از 100 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در اواخر سال گذشته تعدادی از نیروهای امدادی آذربایجان غربی در کارگاه‌های آموزشی، بازآموزی شدند ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته در چهار نقطه مختلف استان نیروهای امدادی برای ارتقای سطح مهارت‌های خود در دوره‌های آموزشی شرکت کردند تا با دانش و علوم ‌روز در سال جدید به هموطنان اقصی نقاط استان خدمت کنند و در این دوره‌ها بیش از 300 نفر شرکت داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروهای امدادرسان در اواخر سال گذشته روزها پرکاری داشته‌اند اظهار داشت: نیروهای انسانی جمعیت هلال احمر نه تنها به مردم بومی خدمت کردند بلکه یک تیم کاری متشکل از 21 نفر هم به یاری حادثه‌دیدگان استان کردستان شتافتند و در طول سه روز برای نجات مردم این استان عملیات امداد و نجات انجام داده شد.

زینال‌پور فعالیت امدادگران آذربایجان غربی در کردستان را قابل تحسین دانست و گفت: در این سه روز حدود 400 خودروی در راه مانده ساماندهی شد و بیش از هزار نفر در مساجد، پایگاه‌های امداد و نجات حتی در روستاهای اطراف اسکان داده شدند به دنبال آن اقلام مختلفی به ویژه مواد غذایی بین افراد توزیع شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول