اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید اردبیل خبر داد

بازسازی 1550 گلزار شهدا در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در استان اردبیل یک هزار و 543 گلزار به صورت کامل بازسازی شده و یک‌هزار و 107 گلزار نیز در دست مرمت است.

بازسازی 1550 گلزار شهدا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان اردبیل، سید ودود سیدشنوا در جلسه کار گروه ساماندهی گلزار شهدای استان اظهار داشت: 3 هزار و 226 گلزار شهید در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 437 شهید و 21 گلزار شهدا متعلق به شهرستان اردبیل است و از این تعداد نیز 314 گلزار به طور کامل بازسازی شده است.

وی گفت: عملیات بازسازی و مرمت 949 گلزار دیگر نیز آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال انجام است.

این مسئول اظهار داشت: در شهرستان بیله‌سوار نیز 89 گلزار شهدا وجود دارد که از این تعداد 73 مورد بازسازی شده و مابقی قبور با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال بازسازی هستند.

سیدشنوا بیان کرد: شهرستان پارس‌آباد مغان نیز 223 گلزار شهید در خود جای داده که از این تعداد 129 گلزار به طور کامل بازسازی شده و عملیات ساماندهی 59 گلزار دیگر با پیشرفت فیزیکی 52 درصد در حال اجراست.

وی همچنین از مرمت تعداد 207 و 518 گلزار شهدا در شهرستان‌های خلخال و مشگین‌شهر خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اعلام اینکه تمام گلزارهای شهدا در شهرستان سرعین بازسازی شده، تصریح کرد: در شهرستان‌های گرمی، کوثر، نیر و نمین نیز در مجموع 484 گلزار مرمت شده و کار بازسازی 130 مورد از این قبور نیز در حال انجام است.

این مسئول اظهار داشت: در سال گذشته طرح ساماندهی گلزار شهدا در استان اردبیل به دلیل برودت کم سابقه هوا متوقف شد که با بالا رفتن نسبی دما این طرح از سر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود بازسازی قبور شهدا در شهرستان‌های نیر، نمین و بیله‌سوار تا اوایل خرداد ماه سال جاری به اتمام برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به طرح ساماندهی عکس شهدا، ابراز داشت: در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌‌شهر و کوثر عکس‌های موجود در مساجد به طور کامل ساماندهی شده‌اند و انتظار می‌‌رود با تامین اعتبار لازم در سال جاری و با همکاری بنیاد شهید و هیئت امنای مساجد این طرح در سایر شهرستان‌های استان نیز اجرایی شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده به غفلت در مورد تک گلزارهای موجود در برخی روستاهای استان اشاره کرد و خواستار ساماندهی آنها شد تا با گذر زمان به دست فراموشی سپرده نشوند.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول