اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داماد آیت‌الله حاج شیخ یحیی فلسفی:

آیت‌الله یحیی فلسفی در جوار حرم امام رضا درگذشت

خبرگزاری فارس: داماد آیت‌الله حاج شیخ یحیی فلسفی گفت: عضو جامعه روحانیت شیراز بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های مشهد و در جوار حرم منور علی‌بن موسی‌الرضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله یحیی فلسفی در جوار حرم امام رضا درگذشت

جعفر علامه‌مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شیخ یحیی فلسفی از اعضای با سابقه جامعه روحانیت شیراز و از مؤسسان مراکز خیریه و مدارس علوم دینی در عتبات عالیات و استان فارس بوده است.

وی افزود: وی مدیر حوزه علمیه مهدی موعود و سال‌ها امام جماعت مسجد آقا قاسم شیراز و از شاگردان امام خمینی، حضرات آیات خویی و فاضل لنکرانی بود و دارای تألیفات بسیاری به زبان‌های عربی از جمله مستند رسول اکرم (ص) است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله شیخ یحیی فلسفی حدود ربع قرن فعالیت‌های دینی و مذهبی خود را به تحصیل و تدریس در حوزه علمیه نجف اشرف و همچنین تأسیس چند مرکز دینی در بغداد و کربلا سپری کرده است.

علامه‌مهری اضافه کرد: عضو جامعه روحانیت شیراز ضمن تأسیس صندوق قرض‌الحسنه مهدی موعود و نگارش مقاله‌های بسیار در نشریات تخصصی حوزه علمیه همکاری‌های فرهنگی و مذهبی خود را با سایر حوزه‌های علمیه ایران به ویژه حوزه علمیه قم و مشهد ادامه داده و در زمره علمای نامی و صاحب نام و نشان قرار گرفته است.

به گزارش فارس آیت‌الله فلسفی در سال 1318 شمسی در خانواده روحانی در داراب دیده به جهان گشود و از وی بیش از 15 عنوان کتب سودمند علمی و حوزوی بر جای مانده که حدیث شناسی، دایرة‌المعارف‌القرانیه، الامام‌الحسین، الحرکة‌الفکریه، حدیث شناسی منابع ثقات‌الاسلامیه، التاسع‌القائم من ولدالحسین، فلسفه روزه و قصه الموجود از جمله آنها است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول