اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی کازرون خبر داد

اعزام 500 دانشجو به مناطق زیارتی کربلای ایران

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون با اشاره به پایان یافتن اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان نور گفت: بیش از 500 دانشجو از دانشگاه‌های این شهرستان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

اعزام 500 دانشجو به مناطق زیارتی کربلای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، شهرام افشاریان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری توانستیم با همکاری خوب ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون و سازمان بسیج دانشجویی استان فارس و دانشگاه‌های شهرستان کازرون بیش از 500 دانشجو را به مناطق زیارتی کربلاهای ایران اعزام کنیم.

وی با اشاره به مناطق زیارت شده گفت: دانشجویان در این دوره از اردوهای زیارتی به مناطق عملیاتی فتح‌المبین، فکه، دهلاویه، هویزه، طلائیه، عملیات رمضان، شلمچه، اروند و ... اعزام و به زیارت علی‌ابن مهزیار (ع) در اهواز و حضرت دانیال نبی (ع) در شوش شرفیاب شدند.

افشاریان اضافه کرد: دانشجویان همچنین در یکی از شب‌ها به مقر معراج شهدا در پادگان شهید محمود وند اهواز به زیارت پیکر مطهر 22 شهید تفحص شده نائل شدند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون افزود: از برنامه‌های دیگر کاروان‌ها برگزاری ادعیه و زیارات عهد، ندیه، کمیل، عاشورا و همچنین نشست‌های پرسشگری و مشاوره توسط روحانیون کاروان، روایت‌گری و خاطره‌گویی توسط راویان و رزمندگان دفاع مقدس، پخش فیلم‌های مستند در مورد دفاع مقدس و شهدا و... بود.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب دغدغه‌های حسین‌ابن علی (ع) در بیانات مقام معظم رهبری، اهدای اقلام فرهنگی و مسابقه خاطره‌نویسی که تعداد کثیری از دانشجویان به صورت گمنام خاطرات و حالات خود را در این سفر به رشته تحریر در آوردند را از دیگر برنامه‌های فرهنگی برشمرد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی کازرون در ادامه تصریح کرد: بر هیچکس به ویژه مسؤلان پوشیده نیست که برنامه راهیان نور از تأثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی حال حاضر کشور است که تقاضای مساعدت و همکاری تنگاتنگ سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی به تشکیلات سپاه و بسیج بوده تا بتوانند با اعزام هرچه بیشتر و حداکثری اقشار مختلف، این فرهنگ ناب یعنی ایثار و شهادت را در آنها نهادینه کنند.

افشاریان با تشکر از مسؤلان دانشگاه‌ها که تسهیلات لازم را برای اعزام دانشجویان فراهم آوردند، خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم نسبت به سال گذشته نزدیک به 24 درصد افزایش در تعداد نفرات اعزامی داشته باشیم.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم با افزایش تسهیلات، پاسخ مثبت به تقاضای شرکت دانشجویان بیشتری در کاروان‌های راهیان نور بدهیم.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول