اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

مرکز رشد فرهنگی در گناباد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: ایجاد مرکز رشد فرهنگی از جمله طرح‌های ایجاد شده توسط این مرکز است که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

مرکز رشد فرهنگی در گناباد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی عربشاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری مهم‌ترین بحث کشور بحث اقتصادی است چون دشمنان ما در جنگ سخت قابلیت رقابت ندارند و در جنگ نرم هم آن‌چنان موفق نشدند، پس به بحث‌های اقتصادی و تحریم‌ها روی آوردند و در این زمینه اراده و عزم ملت و مهم‌تر از آن همراهی مسئولان است.

وی افزود: وقتی رهبری می‌فرمایند که مصرف ملی را انجام دهید پس مسئولان باید محصولات ملی را خریداری کنند، مگر نمونه ایرانی و ملی آن موجود نباشد.

عربشاهی با بیان اینکه دولت باید از تولیدات مرکزی و کشاورزی حمایت کند افزود: ناآشنایی با شرایط کاری، نادیده گرفتن بازار مصرف، هزینه‌های بالای راه‌اندازی و مهم‌تر از همه فقدان تجریه مدیریتی از جمله عوامل ورشکستگی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار کارگر باید چرخه تولید را حمایت کند و کم‌کاری نکند، افزود: در بحث سرمایه‌داری، سرمایه‌داران باید وارد بحث تولید شوند که در واقع در حال حاضر سرمایه‌داران بیشتر وارد بحث‌های خدماتی به علت رسیدن به سود سریع می‌شوند.

عربشاهی گفت: در حوزه مردمی مردم باید به سمت خرید محصولات داخلی و ملی گرایش پیدا کنند و این در حالی است که مردم باید عملگرا باشند و تنها ایده خوب کافی نیست.

وی تصریح کرد: طبق یک آمارگیری در بین افراد جامعه 75 درصد مردم نظاره‌گر و بدون ایده و عملگرا هستند، 12 درصد عملگرا و بدون خلاقیت و تنها 1 درصد خلاق و عملگرا هستند و ما به دنبال همین یک درصد هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما یک درصد است، گفت: بحث فرهنگ‌سازی نیز در عرصه تولید ملی مسئله مهمی است که در تمام حوزه‌ها باید بدان توجه کرد.

عربشاهی افزود: برخی شرکت‌های دولتی پشت سر این قضیه هستند که اگر تعطیل شویم عده‌ای بیکار می‌شوند، پنهان می‌شوند که اگر تعطیل شوند بسیار مفیدتر و کم هزینه‌تر است تا کارشان ادامه یابد و برای جبران بیکاران با پرداخت بیمه بیکاری به آنان بهتر است این مؤسسات تعطیل شوند.

وی افزود: سامانه ثبت آن‌لاین را ارائه کردیم تا فرد ایده خود را ارائه دهد و این کار برای حذف دوره راه و رفت و آمد است.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد اظهار داشت: کار مهم این مرکز حمایت از طرح‌های فرهنگی است، چرا که افراد به علت ناآشنایی به بازار سبب ضرر و زیان می‌شوند و در این راستا ایجاد مرکز رشد فرهنگی از جمله طرح‌های ایجاد شده توسط این مرکز است که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

عربشاهی ادامه داد: جذب مراکز تحقیق و توسعه که در 90 درصد شرکت‌ها و کارخانجات گناباد وجود ندارد و این در حالی است که تحقیق و توسعه در مورد محصول سبب از دست نرفتن آن محصول در بازار است از جمله اقدامات این مرکز است.

وی با بیان اینکه بازار هدف مرکز رشد، تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌هاست، افزود: برگزاری کنفرانس‌های ماهانه برای پاسخ‌گویی به مسئولان از جمله اقدامات این مرکز است و این در حالی است که تاکنون 80 طرح پذیرش کردیم.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد تصریح کرد: عمر شرکت‌های مرکز رشد و فناوری دو ساله است و این در حالی است که سال 89 پذیرش‌های این مرکز آغاز شد و پرداخت اعتبارات به این شرکت‌ها فاز به فاز است و سقف پرداخت اعتبارات آن دو سال است.

وی گفت: شرکت‌هایی که به مرحله رشد رسیدند، 3 میلیون دریافت کردند و شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری پذیرش می‌شوند 10 سال معافیت مالیاتی دارند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول