اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم وفناوری خوزستان اعلام کرد

حل چالش‌های صنعت خرما با راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از حل مشکلات و چالش‌های فنی و علمی خرما در صورت ساخت و راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی خرما خبر داد.

حل چالش‌های صنعت خرما با راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بابک مختاری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت اعزامی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صاحبان ایده و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان اظهار داشت: با توجه به سیاست وزارت علوم و دفتر مرکزی پارک‌ها مبنی بر راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی در صورتی که این سازمان‌ها و دستگاه‌ها در سطح استان همکاری کنند شاهد راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی خواهیم بود و مشکلی برای تاسیس این مراکز نیست.

وی با بیان اینکه در کانون خرما نقش خوزستان با وجود جایگاه اول آن در تولید این محصول استراتژیک به خوبی دیده نشده است، گفت: تا جایی که مقررات و شرایط اجازه دهد مشکلی برای حمایت از صنعت خرما نداریم.

رئیس پارک علم  و فناوری استان خوزستان با بیان اینکه در برنامه پنج‌ساله اول توسعه پارک، در حوزه کشاورزی که جزو اولویت‌های ماست، راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی خرما اهمیت بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنیم و آمادگی داریم به عنوان یک سازمان، متولی حل چالش‌های صنعت خرما به لحاظ علمی و تکنولوژیکی باشیم.

مختاری در بخش دیگری از این نشست به ارائه توضیحاتی درباره شرکت‌های فناور مرکز رشد و پارک پرداخت و گفت: از سال 83 با راه‌اندازی مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران تاکنون 51 شرکت که صاحب ایده بودند پذیرش شدند که از میان آنها تنها 14 شرکت موفق نبودند و علت آن هم این بود که در زمینه مزیت‌های نسبی استان فعالیت نمی‌کردند.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ استان به استثنای ملی حفاری همکاری خوبی با پژوهشگران استان نشان نمی‌دهند برای مثال پتروشیمی اصلا با پژوهشگران استان همکاری ندارد و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز مطلوب ما نیست. اما در مقابل، سازمانی مانند جهاد کشاورزی با اینکه رقم اعتبارات آنها از شرکت‌های نفتی بسیار پایین‌تر است ارتباط زیادی به لحاظ پژوهشی دارند.

به گفته وی، شرکت‌ شهرک‌‌های صنعتی خوزستان سه قرارداد با مرکز رشد در بخش خوشه‌های صنعتی دارد این درحالی است که بودجه پژوهشی این سازمان رقم چندان بالایی نیست.

در بخش دیگری از این نشست، صاحبان ایده و صنعت و مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول