اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد

حمایت از راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی خرما در خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر تجاری سازی و همکاری‌های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی خرما با مسئولیت پارک علم و فناوری در خوزستان حمایت می‌کنیم.

حمایت از راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی خرما در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد جواد قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت اعزامی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خوزستان بر لزوم ایجاد مرکز رشد تخصصی خرما در خوزستان تاکید کرد و گفت: ایجاد مرکز رشد تخصصی خرما به مسئولیت پارک علم و فناوری خوزستان مورد تایید ماست و برای تاسیس و راه‌اندازی این مرکز در سال 91 از پارک علم و فناوری حمایت مالی می‌کنیم.

به گفته وی، مجوز احداث مرکز رشد تخصصی خرما صادر شده و باید امور مربوط به آن از طریق پارک علم وفناوری پیگیری شود.

این مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عین حال اظهارداشت: مرکز رشد تخصصی خرما و کانون خرما باید مکمل هم باشند و در زمینه کارهای تحقیقاتی و تجاری سازی یاری گر هم باشند.

قاسمی در ادامه این نشست در پاسخ به طرح مشکل برخی صنعتگران در حوزه خرما گفت: برای هسته گیر خرما دو صنعتگر شایسته که سازنده دستگاه‌های پیچیده هستند به شما معرفی می‌شوند مذاکرات و ارائه طرح را انجام دهید اعتبار آن را تامین می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های حجازی استاندار خوزستان با پارک علم و فناوری، اظهار داشت: در صورت تداوم حمایت‌های ایشان بنیاد نخبگان خوزستان راه‌اندازی و تاسیس می‌شود.

به گفته وی، کارهای مقدماتی راه‌اندازی این مرکز در اهواز انجام شده اما برای تامین مکان نیاز به همکاری استاندار است.

قاسمی همچنین درباره دیگر مراکز رشد تخصصی گفت: تلاش خواهیم کرد کانون تجهیزات مختلف نفت، گاز و پتروشیمی را به خوزستان بیاوریم و در این استان با توجه به ظرفیت منابع نفت و گاز و زمینه کاری آن، کانون مذکور را با مسئولیت و مدیریت پارک علم و فناوری تاسیس و راه‌اندازی نماییم که در این خصوص به همکاری استانداری خوزستان نیاز است.

سرپرست دفتر تجاری سازی و همکاری‌های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال‌جاری از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری 180 میلیون تومان به شرکت پویان قطعه خوزستان و70 میلیون تومان به شرکت نوریان سازه حمایت مالی به صورت قرض الحسنه بدون کارمزد اعطا شده است. همچنین اعطای 100 میلیون تومان به شرکت ایستا طرح سیستم  از دیگر شرکت‌های مستقر در پارک علم وفناوری خوزستان به تصویب رسیده که به زودی پرداخت می‌شود.

وی پیشنهاد کرد صاحبان ایده و شرکت‌های مستقر در پارک علم وفناوری در فراخوان طرح‌های منتخب پارک‌های علم و فناوری و نیز جشنواره علم تا عمل شرکت کرده و طرح و ایده خود را ارائه دهند.

قاسمی گفت: برای برخی طرح‌ها که نیاز به قطعه‌سازی دارند می‌توان با شهرک تحقیقاتی اصفهان وارد مذاکره شد چرا که امکان ساخت پیچیده‌ترین قطعات در آنجا وجود دارد تا قطعه مورد نظر ساخته شود و هزینه آن از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین و پرداخت شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول