اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی:

طرح خادمان شهدا با موفقیت در آذربایجان غربی انجام شد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی گفت: طرح خادمان شهدای خواهر طی ایام نوروز در آذربایجان غربی با موفقیت انجام شد.

طرح خادمان شهدا با موفقیت در آذربایجان غربی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ربابه عدلی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در ایام تعطیلات نوروزی کاروان‌های راهیان‌نور خواهران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند، ولی این بار یک طرح ابتکاری با عنوان طرح خادمان شهدای خواهر برای نخستین بار با مشارکت نیروهای بسیجی برای خدمت به زائران اجرایی شد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تسهیل انجام امور مختلف زائران بود به طوری که انجام دادن اموری مانند پذیرایی در سه وعده غذایی، تلاش برای ساماندهی زائران در واحدهای اقامتی، رسیدگی به بیماران، توزیع بسته‌های فرهنگی، فعالیت در ستاد گمشدگان و انجام امور خدماتی از جمله وظایف خادمان قلمداد می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار توسط نیروهای بسیجی آذربایجان غربی انجام شد ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح مذکور برکات زیادی در برداشت از طرف دیگر نیروهای بسیجی برای فعالیت کردن در قالب این طرح از خود رغبت زیادی نشان دادند در صدد هستیم از سال جاری در همه اعزام‌های راهیان‌نور این طرح اجرایی شود.

عدلی به خیل مراجعان برای ثبت‌نام جهت خدمت به زائران اشاره کرد و گفت: از موقعی که فراخوانی برای اجرای این طرح آغاز شد افراد زیادی برای نام‌نویسی مراجعه کردند، ولی فقط نسبت به نام‌نویسی 60 نفر مبادرت شد از این تعداد هم با توجه به حجم کار و توالی اعزام‌ها 15 نفر به خدمت گرفته شدند.

مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی به فعالیت یک مؤسسه فرهنگی اهواز در راستای ارتقای سطح رفاهی بسیجیان اشاره کرد و بیان داشت: مؤسسه‌ فرهنگی کوله‌بار هر سال این قبیل امور را به شکل مطلوب انجام می‌داد، ولی امسال ضمن اینکه سپاه آذربایجان غربی به طور مستقل فراخوان داد 15 نفر از نیروهای مردمی استان را در اختیار این مؤسسه قرار داد.

وی با اظهار به اینکه جلسات توجیهی برای زائران برپا شد ادامه داد: برای اینکه خادمان خواهر با وظایف و مسئولیت‌های خود آشنایی کامل پیدا کنند جلسات توجیهی برای آنها برگزار شد از طرف دیگر گفتنی است همه این خدمات و اقدامات بانوان بسیجی به صورت افتخاری و فی‌سبیل‌الله بود.

این مسئول مدت اقامت خادمان در مناطق جنگی را هفت تا هشت روز عنوان کرد و بیان داشت: این طرح همزمان با آغاز اعزام‌ها یعنی از 24 اسفند ماه سال گذشته اجرا شد و در سه اردوگاه تربیت معلم فاطمه‌الزهرا (س) اهواز، پادگان شهید مسعودیان اهواز، تربیت معلم امام رضا (ع) اندیمشک به فعالیت مشغول شدند، ولی در صورت نیاز به سایر اردوگاه‌ها به طور موقت نیز اعزام می‌شدند.

عدلی با بیان اینکه مجریان این طرح در واقع وظایف ستاد پشتیبانی زمان جنگ را بر عهده داشتند متذکر شد: خادمان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی و فقط برای جلب خشنودی خداوند و شهدا اسلام به صورت 24 ساعته در خدمت زائران و نیروهای بسیجی بودند.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول