اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم:

اردوهای راهیان‌نور سبب افزایش توان مقاومت در برابر تهدید دشمن می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم گفت: دستاوردهای راهیان‌نور در تقویت روحیه ایثار و مقاومت مؤثر بوده و جوان فردا را در برابر تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن مقاوم و خودساخته می‌سازد.

اردوهای راهیان‌نور سبب افزایش توان مقاومت در برابر تهدید دشمن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم ناصر حمزه‌ای اظهار داشت: اردوهای راهیان‌نور از دو منظر معنوی و ملی مورد توجه قرار دارد و می‌توان در این دو زمینه از آن بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند، سئوالاتی را مورد نظر دارند که چه عواملی سبب شد جوان 13 ساله و یا پیرمرد 80 ساله عاشقانه در مناطقی که احتمال خطرات فراوانی داشت، حضور پیدا کرده و از مرگ نهراسند.

معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: این مرگ با محاسبات مادی انسان تناسبی ندارد و انسان مادی خود را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، اینجاست که دنیا و مرگ معنوی و ماندگاری مطرح می‌شود.

حمزه‌ای عنوان داشت: انسانی که با حضور در این مناطق جان خود را از دست داده، ماندنی است و این ناشی از یک ارتباط معنوی بین انسان و عالم معنا است.

به گفته وی انگیزه حضور رزمندگان در مناطق عملیاتی معنوی بوده است که با ارزش است و این بالاترین دستاوردی است که اینگونه برنامه‌های فرهنگی برای نوجوانان به همراه دارد.

معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم اذعان داشت: تاثیرات معنوی سفر به سرزمین نور به قدری است که ممکن است فردی با ده‌ها سال عبادت به آن مرتبه از کمال و معرفت دست پیدا نکند اما حضور چند روزه نوجوانان و جوانان ارتقای معنوی بسیاری را ایجاد می‌کند.

حمزه‌ای در ادامه با اشاره به دستاورد مادی اردوهای راهیان‌نور عنوان داشت: داشتن آسایش در زندگی به امنیت و محفوظ ماندن از هجوم تجاوزات دشمن نیاز دارد و حضور در مناطق عملیاتی این سوال را برای جوان ایجاد می‌کند که این امنیت از کجا به دست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: حضور در مناطق عملیاتی روحیه ایثارگری و دفاع از وطن برای حفظ آرامش را در جوان ایجاد می‌کند و همچنین او را برای مقاومت در برابر هجوم و تجاوز دشمن آماده می‌سازد.

معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم گفت: دستاوردهای راهیان‌نور در تقویت روحیه ایثار و مقاومت مؤثر بوده و جوان فردا را در برابر تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن مقاوم و خودساخته می‌سازد.

حمزه‌ای ابراز داشت: این مقاومت سبب رشد و پیشرفت می‌شود و اگر جوان از درون خالی باشد ترس تمام وجودش را می‌گیرد و داشته‌های خود را به راحتی از دست می‌دهد در حالی که حضور در سرزمین نور و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان روحیه مقاومت وی را تقویت می‌سازد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول