اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال گذشته؛

تولید فولاد قزوین 2 برابر شده است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: طی دو سال گذشته تولید فولاد در قزوین بیش از دو برابر رشد داشته است به طوری که از قریب 2 تن به 5 تا 5.5 تن رسیده است.

تولید فولاد قزوین 2 برابر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که در سالن اجتماعات باقرالعلوم برگزار شد، بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها در انجام تعهدات اشتغال نسبت به موارد تعیین شده عملکرد کمتری دارند که باید جبران کنند.
وی ادامه داد: البته برخی از دستگاه‌ها عملکردشان ضعیف نبوده بلکه عدم نمود کار آنها ناشی از ثبت نکردن اشتغال ایجاد شده در سامانه مربوطه است.
استاندار قزوین اضافه کرد: هر یک از دستگاه‌ها نیز در خصوص موضوع اشتغال ابهامی دارند آن موضوع را می‌توانند از طریق کار گروه اشتغال استان پیگیری و ابهام موجود را برطرف کنند.
وی عنوان کرد: شرکت گاز در پروژه گازرسانی فعلی 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند در واقع اگر تنها گازرسانی به الموت و خرمدشت آغاز شود 500 شغل ایجاد شده خواهیم داشت.
عجم عنوان کرد: دستگاه هایی که کار انجام داده‌اند ولی اطلاعات خود را به ثبت نرسانده‌اند نیز برای ثبت عملکرد خود در سامانه اقدام کنند.
وی افزود: انتظار ما از بانک‌ها از جمله بانک مسکن این است که اگر فردی تسهیلات خود را پرداخت نکرد افراد دیگر را مجازات نکنند و برای بانک خوش حسابی افراد با یکدیگر متفاوت باشد.
استاندار قزوین ادامه داد: بانک مسکن انعطاف لازم را داشته باشد و در مقوله‌هایی که یک دستگاه اجرایی افرادی را معرفی می‌کنند گناه یک متقاضی را به پای گناه سایر متقاضیان ننویسد.
وی تصریح کرد: قرار نیست بانک‌ها یک بام و دو هوا عمل کنند بلکه همه بانک‌ها باید با یک شیوه عمل کرده و همگی به ایجاد اشتغال در استان کمک کنیم.
عجم اضافه کرد: فرآیند رسیدگی و بررسی اشتغال خانگی طولانی است و نمی‌توان در این خصوص از دبیرخانه یا بانک گلایه داشت ولی در حال حاضر که کارها روی غلطک افتاده بهتر است بانک‌ها نیز پرداخت را شروع کنند و پس از اینکه 80 درصد از پرونده‌های فعلی انجام شد دور بعدی معرفی آغاز شود.
وی گفت: موضوع تهیه مواد اولیه توسط شرکت‌های تولیدی امر مهمی است به طوری که در حال حاضر مواردی وجود دارد که شرکت تولیدی به دلیل عدم توانایی در تهیه مواد اولیه با مشکلاتی روبرو هستند و همین امر باعث می‌شود سرمایه خود و تسهیلات بانکی راکد شود.
استاندار قزوین اعلام کرد: استان قزوین استانی است که با توجه به شرایطی که دارد مردم آن انتظار دارند در بکارگیری نیرو از نیروهای استانی استفاده شود.
وی تأکید کرد: همه ما در فضای جمهوری اسلامی نفس می‌کشیم ولی به هر حال وقتی سرمایه‌گذاری در استانی وارد می‌شود انتظار نیز این است که استفاده از نیروهای استان را در اولویت کار خود قرار دهد.
عجم ادامه داد: استان قزوین در جذب سرمایه همواره تلاش کرده شرایط را هموار کند به طوری که ما سعی کردیم کسی برای سرمایه‌گذاری به استان نیاید و به خاطر روند طولانی مسائل نتواند سرمایه‌گذاری کند.
وی تأکید کرد: به عنوان نمونه موضوع شهرک قضائی مروارید سازان را طی 40 روز اداری مورد بررسی و منتج به نتیجه کردیم.
استاندار قزوین بیان کرد: حدود دو سال پیش تولید فولاد استان در بهترین شرایط دو میلیون تن بود که امروز به پنج تا پنج و نیم میلیون تن رسیده است و در محصولات کشاورزی نیز شاهد افزایش تولید هستیم حال همه باید کمک کنند تا سرمایه‌گذاری افزایش یابد اگر چه با مشکلاتی نیز روبرو هستیم.
وی عنوان کرد: در این میان من به مدیران به عبور از قانون نه توصیه می کنم و نه تشویق ولی انتظار این است که مدیران نیز مقداری ریسک پذیر باشند و پاسخ‌های مستدل و منطقی داشته باشند تا جریان سرمایه‌گذاری رو به رشد حرکت کند.
عجم خاطرنشان کرد: ظرف 15 ماه گذشته یکهزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تنها توسط بخش خصوصی در استان قزوین انجام شده است.
وی گفت: در خصوص موضوع استفاده از نیروهای بومی در استان باید گفت که این موضوع نه حرف ما بلکه سخن همه مدیران دلسوز استان است ولی حل این موضوع در بخشی به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.
استاندار قزوین اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه فنی و حرفه‌ای استان ظرفیت خوبی دارد و آماده تربیت نیروهای ماهر است به طوری که هشت تا 10 هزار کارگر ساختمانی را آموزش داده ایم.
وی یادآور شد: از نظر ما طرح موضوع نبود نیروی ماهر در عدم استفاده از نیروهای بومی از سوی کارفرمایان بهانه‌ای بیش نیست ولی باید مصوبه‌ای که کار گروه در این زمینه سال گذشته به تصویب رسانده نیز جدی گرفته شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول