اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح فولاد هرمزگان

غضنفری: ظرفیت تولید فولاد به 19 میلیون تن رسید

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف حوزه فولاد کشور، گفت: با افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان، ظرفیت تولید فولاد در کشور به 19.2 میلیون تن رسید.

غضنفری: ظرفیت تولید فولاد به 19 میلیون تن رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی غضنفری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح رسمی مجتمع فولاد هرمزگان با بیان اینکه این کارخانه یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کارخانه‌های حوزه فولاد کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این کارخانه یادگار روزهای سخت به اصطلاح تحریم است که در نوع خود کار بزرگی است.
وی با اشاره به حجم کار انجام شده و مدت زمان ساخت این کارخانه گفت: 80 شرکت در قالب 100 قرارداد در راستای ساخت این کارخانه کار تحقیقاتی و اجرائی انجام داده‌اند که این امر حاکی از توان بالای مهندسان ایرانی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با افزوده شدن ظرفیت تولیدی مجتمع فولاد هرمزگان، توان و ظرفیت تولید فولاد کشور به 19.2 میلیون تن در سال رسیده است.
وی اضافه کرد: دسترسی به بازارهای دنیا و تامین کم‌هزینه تر مواد اولیه نیز که از دغدغه‌های همیشگی مسئولان صنایع بزرگ فلزی است نیز با توجه به موقعیت ساحلی مجتمع فولاد هرمزگان، در این مجتمع دیده نمی‌شود چراکه این مجتمع صنعتی در حاشیه ساحل، بنادر بزرگ تجاری و اسکله‌های با ظرفیت قرار گرفته است.
غضنفری با اشاره به هدفگذاری‌ها برای ایجاد ظرفیت فولاد در کشور، بیان داشت: ظرفیت تولید فولاد تا پایان سال در کشور به 21 میلیون تن و تا سال 91 به 24 میلیون تن می رسد.
این وزیر کابینه دهم افزود: رسیدن به ارقام مذکور نیاز به سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های زیرساختی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حلقه‌های چهارگانه تولید فولاد، گفت: در حال حاضر حوزه فولاد کشور در حلقه چهارم که همان ایجاد ظرفیت برای تولید است، وضعیت نسبتا خوبی دارد.
عضنفری با بیان اینکه حلقه نخست تولید فولاد به امور اولیه برداشت از معادن و حلقه دوم تبدیل مواد به گندله و کنسانتره اطلاق می‌شود، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید حلقه‌های اولیه فولاد در کشور برابر با 27 میلیون تن در سال است که این میزان طی هدفگذاری‌های انجام شده طی سال 92 باید به 90 میلیون تن در سال برسد.
وی بیان داشت: هر چند در حال حاضر این میزان با توجه به تولید فولاد در کشور کافی است، اما وزارت صنعت و معدن و تجارت ضمن اعلام حمایت خود از سرمایه‌گذاری در تمام حلقه‌های تولید فولاد، سرمایه‌گذاری در بخش حلقه‌های اولیه را به طور ویژه می‌بیند.
این مسئول اضافه کرد: حمایت‌های ما در این بخش به ترتیب اهمیت حلقه‌ها متفاوت است.
وی با بیان اینکه کشور به زودی در حد نیاز خود در بخش فولاد خودکفا می‌شود، بیان داشت: میزان تولید فولاد در سال‌جاری به 10.3میلیون تن رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود یک میلیون تن افزایش نشان می‌دهد.
انتهای پیام/خ۱۰/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول