اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل:

5 اکیپ یگان حفاظت 13 فروردین آماده‌باش هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آماده‌باش و تجهیز پنج اکیپ چهار نفره در روز 13 فروردین برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی خبر داد.

5 اکیپ یگان حفاظت 13 فروردین آماده‌باش هستند

نایبعلی رحیمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با استقرار این اکیپ‌ها در کنار صیانت از عرصه‌های جنگلی و مراتع سعی خواهد شد جلوی تخریب‌های احتمالی و یا قطع اشجار و نیز آتش‌سوزی‌های احتمالی گرفته شود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در اکثر مناطق استان از هموطنان خواست؛ از روشن کردن آتش در بیشه‌زارها مراتع و مناطق جنگلی خودداری کرده و برای پخت غذا و درست کردن چای از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دین اسلام و قرآن کریم به پاسداری و حفاظت از درخت و موهبت الهی تاکید شده است تصریح کرد: در حدیثی از نبی مکرم اسلام آمده است شکستن یک شاخه درخت به مانند صدمه زدن به بال فرشتگانی است که خیر و رحمت انسان‌ها را طلب می‌کنند و شایسته نیست برای درست کردن یک استکان چای به شکستن شاخ و برگ درختانی که تازه رویش کرده‌اند اقدام کنیم.

رحیمی با یادآوری اینکه در مناطق حفاظت شده نیروهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی به صورت فنی و مهندسی و علمی کار صیانت را در دستور کار قرار داده‌اند ادامه داد: ما در استان اردبیل منطقه‌ای برای ورود افراد به شکل ممنوعیت کامل نداریم و در مناطق حفاظت شده شایسته است مراقبت‌های لازم نظیر پرهیز از شخم زدن‌ها و کارهای عمرانی، صید و شکار غیرمجاز مورد توجه قرار گرفته و دقت شود.

وی گفت: اغلب اکیپ‌های ما در مناطقی چون فندقلو، گردنه زیبای حیران و دیگر مناطق طبیعی حاضر شده و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تخریب و آتش‌سوزی و قطع اشجار آن را با شماره تلفن 09696 به یگان حفاظت اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: به صورت مشترک با همکاری اداره کل محیط زیست فردا در ایستگاه‌های مختلف اقدام به توزیع هزاران کیسه زباله پارچه‌ای می‌کنیم و در کنار آن بسته‌های فرهنگی و آموزشی نیز با هدف آموزش افراد مختلف جامعه بین دوستداران طبیعت توزیع می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: در روز آشتی با طبیعت باید رفتار بزرگان به گونه‌ای مدبرانه و صحیح باشد تا رفتار آنها الگوئی برای کودکان و نوجوانان و جوانان بوده و آنها در قبال صیانت از این منبع ارزشمند خود را سهامدار بدانند.

*منطقه بولاغلار با برنامه‌های متنوع در خدمت طبیعت‌دوستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر هم اظهار داشت: منطقه گردشگری بولاغلار این شهرستان در روز طبیعت با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری نظیر موسیقی سنتی، تکم‌گردانی و نمایش‌های طنز در خدمت طبیعت‌دوستان 13 فروردین است.

ایرج سپیدکار گفت: در کنار تدارک این برنامه گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، پلیس و اورژانس نیز در این منطقه مستقر بوده و به گردشگران نوروزی در آخرین روز تعطیلات امدادرسانی می‌کند.

وی بیان کرد: پلیس از اولین ساعات فردا از تردد کلیه وسایط نقلیه سبک و سنگین در اطراف بولاغلار ممانعت می‌کند تا در یک فضای مناسب گردشگران نوروزی به ویژه طبیعت‌دوستان 13 فروردین از منطقه بکر و طبیعی بولاغلار استفاده کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول