اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

احداث پارک بین‌المللی حیات وحش در مرز ایران و ارمنستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از احداث پارک ملی حیات وحش در مرز ایران و ارمنستان با مشارکت سازمان منطقه آزا ارس ،سازمان محیط زیست و مشارکت طرف ارمنی خبر داد.

احداث پارک بین‌المللی حیات وحش در مرز ایران و ارمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در نشست با مدیران و مسولان سازمان محیط زییت استان از احداث پارک بین‌المللی حیات وحش در مرز نوردوز خبر داد و گفت: این طرح با هدف معرفی ذخایر حیات وحش منطقه با همکاری سازمان های مرتبط و مشارکت طرف ارمنی احداث می شود.

وی در این نشست ضمن تشریح زیبایی‌های منطقه و امکانات طراحی شده برای گردشگران در ایام نوروز 91، توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد ارس را به دلیل وفور مواهب خدادادی زیبا و منحصر بفرد مورد تاکید قرار داد و همکاری و همفکری مسولان استان را لازمه تحقق قطب جدید گردشگری ایران در این منطقه دانست.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیز گفت: نمایندگانی از سازمان منطقه آزاد ارس و محیط زیست برای مطالعه و بررسی این پارک تعیین شدند که این طرح بزودی اجرایی خواهد شد.

بیوک رئیسی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های زیست محیطی فراوان منطقه آزاد ارس و معرفی ذخایر آن افزود: این پارک بزرگ در خاک دو کشور ایران و ارمنستان با هدف حفظ ذخایر ارزشمند گیاهی و جانوری و معرفی تنوع زیستی حیات وحش در دو طرف مرز با به نمایش گذاشتن توانمندی‌های اکوتوریستی، گردشگری در حوزه محیط زیست،تنوع زیستی گیاهی و جانوری و نمایش تمام امکانات محیط زیست ایجاد می‌شود.

وی منطقه حفاظت شده ارسباران را یکی از حیات وحش‌های چهارگانه کشور عنوان کرد و افزود: این منطقه همواره در راستای حفظ و صیانت از ذخایر ارزشمند جانوری و گیاهی نقش بسزایی داشته است.

همچنین بعد از این نشست کارشناسان سازمان محیط زیست و منطقه آزاد ارس برای بررسی این پروژه از محل آن در مرز ایران و ارمنستان در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول