اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری کردستان خبر داد

نمایش فیلم شهد سنگ کردستان در اروگوئه و مجارستان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری کردستان از نمایش فیلم شهد سنگ از تولیدات حوزه هنری استان در اروگوئه و مجارستان خبر داد.

نمایش فیلم شهد سنگ کردستان در اروگوئه و مجارستان

امین مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شهد سنگ از ستار چمنی‌گل کارگردان کردستانی و از تولیدات حوزه هنری استان است که در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم اروگوئه و مدیاوایو مجارستان به نمایش در می‌‌آید.

وی اضافه کرد: سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اروگوئه در روزهای 10 تا 17 فروردین ماه امسال در پایتخت کشور اروگوئه برگزار می‌شود.

مرادی عنوان کرد: در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مدیاوایو مجارستان نیز از هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه امسال در کشور مجارستان برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: فیلم شهد سنگ موفق شد از بین هزار و 68 اثر از 77 کشور جهان به بخش پایانی این جشنواره راه پیدا کند و به رقابت با 75 فیلم دیگر بپردازد.

فیلم 25 دقیقه‌ای شهد سنگ که پنجمین مستند کارگردان جوان ایرانی ستار چمنی‌گل محسوب می‌شود از تولیدات حوزه هنری استان کردستان بوده که توسط جبار صالحی در مدت سه روز فیلمبرداری شده است.

این فیلم در مورد جمع‌آوری عسل در کوه‌های صعب‌العبور اورامانات کردستان ایران است و در آن شیوه به دست آوردن عسل در کوه‌های سر به فلک کشیده شاهو در کردستان و سختی‌های این کار به تصویر کشیده شده است.

فیلم کوتاه مستند شهد سنگ در آخرین حضور بین‌المللی خود در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه استانبول که یکی از جشنواره‌های معتبر فیلم کوتاه در سطح منطقه به شمار می‌رود، به نمایش درآمد.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول