اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنوز نحوه توزیع یارانه کاملا هدفمند نشده است

مجلس از استمرار هدفمندی یارانه‌ها با قاطعیت دفاع می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسلم است که دولت و مجلسی که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را تصویب و اجرا کرده است از ادامه و استمرار آن تا حصول نتایج مثبت دفاع خواهد کرد.

مجلس از استمرار هدفمندی یارانه‌ها با قاطعیت دفاع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از واحد ارتباطات رسانه‌ای دفتر ارتباطات نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ارسلان فتحی‌پور اظهار کرد: هنوز تا اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تبدیل نظام یارانه‌ای کشور به نظامی کارا و مؤثر گام‌های دیگری باقی مانده است.

وی افزود: اگر هدف نهایی و ایده‌آل ما از نظام یارانه‌ای، شرایطی بود که امروز در آن قرار داریم، اصلا طرح تحول اقتصادی در نظام یارانه‌ای آغاز نمی‌شد، این طرح با توجه به آثار و تبعات مختلفی که در اقتصاد کشور دارد مسلما باید گام به گام و هوشمندانه اجرا شود و باید به حرکت خود ادامه دهد تا اصلاح مرحله به مرحله نظام یارانه‌ای به ثمرات اثربخش خود دست یابد.

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول و تصویب قانون دارای اهدافی بود که دستیابی به تمام این اهداف مستلزم پایداری و عزم قاطع در ادامه روند قانونی است.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نظام یارانه‌ای کشور هنوز بخشی از درآمدهای دولت در قالب یارانه مستقیم به برخی بخش‌ها مانند سوخت و انرژی پرداخت می‌شود، هنوز نحوه توزیع یارانه کاملا هدفمند نشده و تمام دهک‌های درآمدی بدون توجه به سطح درآمد و دارایی‌های خود به صورت یکسان از یارانه نقدی بهره‌مند می‌شوند، هنوز تا دستیابی به الگوی مصرف بهینه در برخی تولیدات فاصله زیادی داریم.

وی افزود: هنوز بخش عمده‌ای از نیاز داخلی ما به برخی کالاها از طریق واردات تأمین می‌شود و هنوز ارائه یارانه به عنوان یکی از علل ایجاد قاچاق صدوری در برخی کالاها از جمله سوخت است. این شرایط نشان می‌دهد که باید در استمرار و ادامه مسیر هدفمند کردن یارانه‌ها در قالب قانون مصوب مجلس استوار و قاطع بود تا اهداف مورد نظر به درستی محقق شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مقام ناظر بر حسن اجرای این قانون همواره همراه و کمک دولت در اجرای قانون بوده و برخی موارد از جمله لزوم حمایت بیشتر از تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی و یا رعایت شیب قانونی اصلاح قیمت‌ها و افزایش شفافیت بودجه‌ای و نظائر آن تنها برای بهره‌مندی بیشتر نظام از اجرای صحیح این قانون است.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: مسلما با آغاز کار مجلس در سال جدید، جلساتی کارشناسی و تخصصی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی برگزار خواهد شد و با افزایش تعامل میان دولت و مجلس، قانون بودجه سال 91 و ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مسیری را طی خواهد کرد که در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باشد.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول