اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

ورود 1.5 میلیون گردشگر به اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز نهم فروردین 1.5 میلیون مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان اردبیل شده‌اند.

ورود 1.5 میلیون گردشگر به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: در کنار ورود این تعداد گردشگر و مسافر داخلی بالغ بر 14 هزار گردشگر خارجی نیز به استان اردبیل ورود پیدا کرده و از مناطق مختلف بازدید کردند.

وی معبر ورود گردشگران خارجی را گمرک بیله‌سوار اعلام کرد و افزود: این گردشگران از کشورهای آذربایجان، آلمان، ترکیه، ژاپن، اسپانیا و کشورهای حوزه قفقاز وارد استان شده و از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بازدید کردند.

ندایی در بیان دلایل افزایش ورود مسافران به استان تصریح کرد: بازگشایی راه اردبیل – سرچم، ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، تبلیغات مختلف از سوی رسانه‌ها و همچنین صدا و سیما، تبلیغات میراث فرهنگی از طریق سایت‌ها و هماهنگی مناسب بین دستگاه‌های اجرایی سبب شده تا ورود مسافران و گردشگران به استان افزایش چشمگیری پیدا کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این استان با دارا بودن صدها اثر تاریخی و جاذبه‌های سیاحتی و توریستی یکی از مقاصد گردشگری استان است که در بازدید روز گذشته ناظر عالی ستاد تسهیلات سفر نیز این شرایط و موقعیت تبیین و تشریح شد و رضایتمندی مسافران و گردشگران به وضوح قابل مشاهده بود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ‌با توجه به موقعیت ویژه این استان به جهت دارا بودن قابلیت‌های تاریخی، جاذبه‌های متعدد به ویژه آب‌های معدنی و درمانی و قرار گرفتن در مسیر تردد گردشگران و مسافران شمال‌غرب کشور به سوی شمال و بالعکس از موقعیت خاص برخوردار است.

به گزارش فارس، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان اردبیل ادامه داد: با آغاز موج پایانی سفرهای نوروزی از امروز پیش‌بینی می‌کنیم افزایش فزاینده سفرها را به استان شاهد باشیم به طوری که تا پایان 13 فروردین ماه گردشگران بی‌شماری با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی وارد استان اردبیل می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل بیشترین مقصد گردشگران ورودی به استان را سرعین، مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار اعلام کرد و بیان داشت: هم اکنون 220 مرکز اقامتی به همراه 62 واحد آموزشی در قالب 500 کلاس درس و 200 خانه استیجاری مهیا و مجهز برای میزبانی از مسافران و مهمانان نوروزی شده‌اند.

 

توزیع شش هزار پرس غذای گرم بین مسافران فرهنگی در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز از توزیع شش هزار پرس غذای گرم بین مسافران فرهنگی ایام نوروز در استان اردبیل خبر داد.

احمد محمودزاده ظهر امروز در جریان بازدید از ستاد اسکان فرهنگیان گفت: تاکنون 13 هزار و 270 نفر مسافر فرهنگی از استان‌های سراسر کشور در قالب دو هزار و 900 خانوار در ستادهای اسکانی این استان پذیرش شدند.

وی ارایه خدمات رفاهی به مسافران فرهنگی در ستادهای اسکان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با تدابیر ویژه علاوه بر تخفیف و استفاده رایگان از فضاهای ورزشی و درمانگاهی فرهنگیان در استان یک وعده غذای گرم در بین آنها توزیع می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد:‌ علاوه بر این اقدامات و انجام خدمات رفاهی از جمله مهیا شدن استخرها، سالن ورزشی و درمانگاه فرهنگیان با پیش‌بینی پیک موتوری برای راهنمایی مسافران و توزیع بروشور راهنمای آثار تاریخی و مناظر طبیعی و دیدنی استان در خدمت فرهنگیان هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول