اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاوزی منوجان:

بیشتر اعتبارهای منوجان صرف بحران خشکسالی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاوزی شهرستان منوجان گفت: در این شهرستان بیشتر اعتبارها صرف مبارزه با بحران خشکسالی می‌شود.

بیشتر اعتبارهای منوجان صرف بحران خشکسالی می‌شود

محسن نوشادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در منوجان اظهار داشت: این شهرستان با آب و هوای گرم و مرطوب در جنوب استان کرمان و در همسایگی استان هرمزگان واقع شده است.

وی افزود: باغ‌ها و نخلستان‌های خرما و مرکبات به طور یکپارچه سراسر آن را پوشانده است و محصولات دیگری مانند گندم، جو، جالیز، حنا، کنجد، سیب‌زمینی و سایر محصولات نیز در آن کشت می‌شود.

نوشادی تصریح کرد: 98 درصد مردم شهرستان منوجان به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

وی ابراز داشت: این شهرستان با 75 هزار نفر جمعیت، دارای 3 هزار و 148 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق، 29 رشته قنات، 21 دهنه چشمه و ده‌ها رودخانه فصلی است.

مدیر اداره جهاد کشاوزی شهرستان منوجان اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات باغی آن به میزان 10 هزار و 702 هکتار و زراعی آن 9 هزار و 376 هکتار است.

وی گفت: در صورت مساعد بودن وضعیت آب‌های زیرزمینی و جاری و عدم خشکسالی حدود 15 هزار هکتار اراضی مستعد دیگر قابل توسعه در شهرستان منوجان وجود دارد.

نوشادی عنوان کرد: اما به دلیل بحران خشکسالی ناشی از عدم ریزش نزولات آسمانی این شهرستان سرسبز به مرور زمان در حال تبدیل شدن به منطقه‌ای خشک است.

وی اذعان کرد: تعداد دام این شهرستان به تفکیک 14 هزار و 370 رأس گاو «اصیل، دورگه و بومی»، 179 هزار و 476 رأس گوسفند و بز و 910 شتر است.

نوشادی خاطرنشان کرد: اثرهای ناشی از خشکسالی علاوه بر تلفات دام و سایر عوارض حاصل از گرمای زیاد و کمبود تغذیه، سبب تقلیل جمعیت دامی و جلوگیری از رشد اقتصادی دام در منطقه شده است.

نوشادی بیان کرد: به همین دلیل شهرستان منوجان بیشتر اعتبارها را صرف مبارزه با بحران خشکسالی کرده و احداث بندهای آبخیزداری، ساخت استخرهای ذخیره آب، آبیاری تحت فشار و انتقال آب را در سال‌های گذشته به صورت ویژه اجرا کرده است. 

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول