اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توجه کوهنوردان به مسائل ایمنی ضروری است

لاجوردی: نمایندگی انجمن کوهنوردان ایران در قم راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم گفت: گروه‌های کوهنوردی در کنار اهمیت به مسائل ایمنی به ارتقای معنوی کوهنوردان نیز توجه داشته باشند.

لاجوردی: نمایندگی انجمن کوهنوردان ایران در قم راه‌اندازی شد

سیدمرتضی لاجوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم عنوان کرد: گروه‌های کوهنوردی به همان اندازه که به فکر مسائل فکری و ایمنی افراد هستند به همان اندازه نیز باید به فکر سلامت و ارتقای معنوی آنها باشند.

وی عنوان کرد: سفر کوهنوردی یک سفر و رشد همه‌‌جانبه است و همه ابعاد ذکر شده اعم از اجتماعی، معنوی و اخلاقی را شامل می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم در ادامه بر توجه ویژه ورزشکاران به ایمنی در هنگام فعالیت در این رشته ورزشی تاکید کرد و یادآور شد: یکی از شایع‌ترین آسیب‌ها که در ورزش کوهنوردی وجود دارد پارگی رباط است و ورزشکاران را به مراقبت در این زمینه سفارش می‌کنیم.

وی بیان داشت: برای اینکه در کوهنوردی آسیب مفاصل و غیره رخ ندهد، نیاز است ورزشکاران این رشته در ابتدا مثل سایر ورزش‌ها خود را گرم کنند، ضمن اینکه مسئول گروه کوهنوردی نیز باید فرد کوهنورد را از لحاظ سلامت جسمی، روحی و روانی بررسی کند.

لاجوردی با اشاره به اینکه افرادی که بیماری‌های قلبی، عروقی، عضلانی و مواردی از این قبیل دارند باید در کوهنوردی شناسایی شوند بیان کرد: در این زمینه باید اطلاعات کافی از فرد کوهنورد در اختیار مسئول گروه کوهنوردی باشد.

وی با بیان اینکه کوهنوردی یک ورزش گروهی است تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که مسئولان گروه‌های کوهنوردی از اعضای خود یک کارت ویژه سلامت داشته باشند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم اضافه کرد: افزایش همکاری و دوستی بین کوهنوردان، تلاش برای حفظ محیط‌های کوهنوردی و محیط زیست، نظارت بر ایمنی وسائل کوهنوردی و همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های کوهنوردان از جمله اهداف مهم هیئت به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه شعبه‌ای از انجمن کوهنوردان ایران در قم راه‌اندازی شده است بیان داشت: بعد از تلاش‌های فراوان و تشکیل مجمع عمومی و مشخص شدن هیئت اجرایی این انجمن به ثبت رسید و آماده خدمات‌رسانی به علاقمندان این رشته است.

لاجوردی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در سلامتی انسان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سالم باشیم، یکی از راه‌های اصلی و مهم آن ورزش است و در دنیای پیشرفته امروز به افراد جامعه، پرداختن به ورزش روزانه را به صورت جدی توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول