اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کوفی عنان: روی کمک روسیه در حل بحران در سوریه حساب می‌کنم

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در حل مناقشه سوریه در مسکو اعلام کرد که وی روی کمک روسیه در حل و فصل بحران کنونی در این کشور حساب زیادی باز کرده است.

کوفی عنان: روی کمک روسیه در حل بحران در سوریه حساب می‌کنم

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه کشورهای عربی در حل مناقشه سوریه اعلام کرد که روی کمک روسیه در حل و فصل بحران کنونی در این کشور خاورمیانه‌ای که خشونت‌های گسترده در آن کاهش نیافته، حساب زیادی باز کرده است.

عنان روز یکشنبه در مذاکرات خود با "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ما مذاکرات بسیار خوبی با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه چه در قاهره، پایتخت مصر و چه در ادامه در مسکو داشتیم و من امیدوارم که ما بتوانیم با مشارکت فعال روسیه سهم مثبتی در حل و فصل اوضاع در سوریه داشته باشیم.

نماینده سازمان ملل یادآور شد: من روی این مسئله حساب می‌کنم که مانند همیشه بتوانیم بار دیگر از کمک و توصیه‌های خوبی مقامات روسی در حل و فصل این مناقشه استفاده کنیم.

عنان تاکید کرد: با مشارکت من و گروه‌های میانجی‌گر ما می‌توانیم تلاش‌های لازم را انجام دهیم تا در نهایت امر مناقشه خونبار کنونی در سوریه که رو به کاهش نگذاشته پایان یابد و همچنین امکان ارائه کمک‌های انسان دوستانه به کسانی که به آن نیاز دارند فراهم شود و بار دیگر این منطقه از خاورمیانه روی صلح و آرامش را ببیند.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز به نوبه خویش اعلام کرد که ماموریت کوفی عنان ممکن است آخرین شانس برای اجتناب از بروز یک جنگ داخلی خونبار در سوریه باشد.

میدویدیف همچنین تاکید کرد که روسیه تا جایی که در توان دارد از هیچ کمکی، در هر سطح و هر جهتی برای حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در حل بحران در سوریه دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول